Книжата на Nintendo записаха спад на цената за първи път от 12 дни, с което се сложи край на успешната серия, подхранена от пускането на най-новата ѝ игра по време на коронавирусната пандемия, заради която милиони хора по света са в домовете си.
Стойността на акциите на компанията се сви с 1,5% днес, след като в предходните 11 сесии скочи с 27,3%.
Отлагането през 2019 г. на премиерата на забавния социален симулатор се оказа за добро: бавния живот на село и вируталните интеракции в играта се превърнаха в чудесният инструмент за разсейване по време на карантината.
Играта, която носи името Animal Crossing, продаде над 2,6 млн. копия до 29 март, обяви японската компания Famitsu, която следи гейминг пазара в Япония. Въпреки че страната не е обявила блокади, правителството затвори училища и призова хората да работят от домовете си, както и да избягват вечерните излизания.
„Animal Crossing се продава с обеми, които не съм виждал преди“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Ace Research Institute в Токио. „Switch също се радва на търсене, каквото не се очаква от конзола, която е в четвъртата си година“.
Търсенето на конзоли надвишава доставките, които бяха засегнати от пандемията. В Япония уебсайтът на търговеца на електроника Yamada Denki показва, че всички вариации на конзолата във всичките 14 цвята са изчерпани. Същият е случаят и в Amazon, докато японският онлайн пазар Mercari показва, че стандартният модел Switch от 2017 г. се продава втора употреба с една трета повече спрямо търговската си цена.
„Като много други гейминг имена, които се представят много добре заради вируса, ние не смятаме, че тенденцията ще бъде устойчива“, коментира Амир Анварзаде, стратег в Asymmetric Advisors в Сингапур.
Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!