Повишаването на стойността, която софтуерният бранш създава за самите компании, е сред основните в сферата тенденции напоследък. Някои компании се преориентират към предлагане на продукти. Други се профилират към по-високо платени услуги в нишови вертикали или перспективни като ръст сектори. Това каза Крум Хаджигеоргиев, изпълнителен директор на "Мелън", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Когато бе "златната треска" за приложения, бяхме направили няколко, които искахме да преобразят фирмата в продуктова компания. Някои от тях се справиха добре, други - не. Избрахме фокуса да сме компания за услуги", споделя Хаджигеоргиев.
Според него в последните пет години „Мелън“ е постигнала растеж по отношение на приходите от 15-20% на годишна база.
" Като брой хора растежът е по-бавен. 15-25% е устойчивият ръст, всичко останало е процес на амбиция и риск", посочи гостът.
Привличане на таланти и клиенти
Крум Хаджигеоргиев подчерта, че основното предизвикателство в бранша е намирането на интересни и забавни проекти, които имат стойност и смисъл.
"Създаваме софтуер по поръчка заедно със своите клиенти, които имат техническа експертиза, и придаваме ноу-хау как се изгражда добър софтуерен продукт", уточни изпълнителният директор на "Мелън".
Според Хаджигеоргиев предприемаческата екосистема у нас в последните 7-8 години работи при ускорена енергия и вече е придобила по-завършен вид.