Apple обяви днес, че е платила 155 млрд. долара на разработчици от 2008 година досега, спрямо 120 млрд. долара, които обяви през януари 2019 г. Това означава, че общите приходи на App Store са достигнали около 50 млрд. долара, като се има предвид, че разработчиците получават 70% от средствата, а Apple е получила 15 млрд. долара, сочи анализ на CNBC.
Статистиката беше обявена като част от по-големите новини около Apple, които имат за цел да покажат инерцията, набрана от бизнеса с услуги на компанията, който е смятан от инвеститори и анализатори като ключов сегмент за производителя на iPhone.
Този бизнес включва абонаментни услуги като Apple Music и Apple TV+, приходи от лицензи и други, като таксата, която Google плаща на Apple, за да направи търсачката си такава по подразбиране на iPhone. Като цяло бизнесът е генерирал 46,2 млрд. долара приходи за последната фискална година на компанията, която завърши на 30 септември 2019 г.
Apple не разкрива общия размер на сумата, която App Store прави всяка година. Но публикува статистики за App Store всеки януари от 2013 г. насам, включително за общия размер на средствата, които плаща на разработчици.
Разработчиците получават 70% от цената на покупката на приложение в App Store, с нарастване до 85% при втората година на абонамент, което се случва с относително малък дял приложения.
На база на информацията, която Apple разкри, става ясно, че компанията е платила 35 млрд. долара на разработчиците през 2019 г., което предполага, че общите приходи от продажби са 50 млрд. долара.
Но данните показват също така, че растежът на App Store се забавя. През 2019 г. Apple е платила на разработчиците само с 2,9% повече спрямо 2018 г., когато сумата беше 34 млрд. долара.
Apple разкри още любопитни факти, свързани с абонаментните услуги, които пусна през 2019 г., но не и данни за гледанията в Apple TV+ - видео платформата, пусната по-рано през есента, нито за броя на абонаментите за Apple Arcade.
Компанията, ръководена от Тим Кук, обяви, че Apple News има над 100 млн. активни потребители месечно в САЩ, Великобритания, Австралия и Канада, а в Apple Podcasts има над 800 хил. предавания. 75% от потребителите на iCloud използват двуфакторна идентификация.