Франк Гибо тъкмо беше станал главен изпълнителен директор на Zynga, когато трябваше да съобщи някои лоши новини.
Някога страхотно представящата се компания, която предлагаше хитови игри като FarmVille във Facebook, се оказа затънала в проблеми. На среща на екипа на Zynga през март 2016 г. Гибо показва каква точно е ситуацията на компанията. Стаята остана притихнала, пише Wall Street Journal.
"Показах им най-лошото от най-лошото“, припомня си той в интервю. „Имахме по-малка възвръщаемост от всички в индустрията“.
Три години по-късно настроението е много различно. Компанията повиши прогнозата си три пъти през миналата година. Маржът на печалбата се възстанови, а приходите от продажби нарастват с най-бързия си темп откакто компанията за игри стана публична през 2011 г. Zynga е „на път да се превърне в една от най-бързо растящите, ако не и най-бързо растящата, гейминг компания по мащаб“, посочва Гибо.
Книжата на Zynga повишиха стойността си почти тройно до 6,15 долара откакто 51-годишният Гибо пое поста на главен изпълнителен директор. Това включва 56% ръст за 2019 г., изпреварващ 29-те процента повишение на S&P 500.
Книжата все още са значително под върха си след IPO-то, когато през 2012 г. работата със социалните мрежи тласна цената на акциите до близо 16 долара. Но акционерите и анализаторите от Wall Street отново се насочват към компанията.
"Инвеститорите обичат добрите истории за преобръщане на бизнеса“, коментира Колин Себастиан, анализатор в Robert W. Baird & Co.
През това време Гибо преосмисли визията си. Сега тя не залага на базирани във Facebook игри, които дадоха на компанията репутация, че постоянно изпраща досадни известия на потребителите.
Вместо това Zynga се фокусира върху самостоятелни игри, които потребителите играят на телефоните си. В списъка попадат Words With Friends, Zynga Poker и Merge Dragons!.
Освен това Zynga използва придобиванията като начин да се разрасне. През 2018 г. тя обяви, че купува мажоритарен дял в Small Giant Games за 560 млн. долара и в Gram Games за 250 млн. долара.
Тя разполага с кеш и краткосрочни инвестиции, които достигат 1,5 млрд. долара и могат да бъдат ползвани за допълнителни сделки. За да набере средства, Zynga продаде облигации.
Сега идеята е да се създаде малка империя от гейминг студио и франчайзи, посочва Гибо, който е ветеран от Electronic Arts.
„Виждаме много възможности за придобиването на активи, които ще повишат стойността за акционерите“, коментира той. „Искаме да вкараме тези долари в употреба“.
Zynga се подготвя за поредната си трансформация като се насочва към нови платформи и устройства.
„След десет години съм сигурен, че платформите ще бъдат различни“, коментира той. „Ще има други платформи, като стрийминг платформите, базирания в облака гейминг“.
Конзолите за видео игри, които доминираха в индустрията толкова дълго време, може да не съществуват след десетилетие, което ще отвори вратата за други опции, посочва Гибо. „Искам игрите ни да се играят на всичко, дори да е тостер или хладилник“.