fallback

Apple се хвърля в стрийминг битката с цял холивудски арсенал

Компанията представи новите си услуги на своето годишно пролетно събитие

22:00 | 25.03.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен гигант Apple официално направи първите си стъпки в света на абонаментните видео стрийминг услуги с Apple TV+. Новината беше обявена в рамките на годишното пролетно събитие на компанията, което се проведе в Steve Jobs Theater в централата на компанията в Купертино, Калифорния. 

За целта Apple работи с част от големите звезди в Холивуд, като режисьора Стивън Спилбърг, актьорите Джейсън Момоа, Дженифър Анистън и Рийз Уидърспун, телевизионната водеща Опра Уинфри и други, на които разчита да привлекат аудиторията към оригиналното ѝ съдържание.

“Това не е просто поредната стрийминг услуга. Това е домът на най-креативните разказвачи на истории в света”, коментираха от Apple.

Както се очакваше, Apple обяви, че приложението Apple TV ще събира в едно всички стрийминг абонаменти на потребителите. Гигантът е сключил договори с част от най-големите имена в индустрията, включително HBO и Amazon Prime Video. По-рано миналата седмица най-голямата видео стрийминг платформа в света Netflix обяви, че няма да се включи в проекта, защото смята, че потребителите трябва да получават достъп до съдържанието ѝ в нейното собствено приложение.

Но с Apple TV компанията от Купертино си поставя за цел не само да събере стрийминг абонаментите, а да комбинира с тях и тези с кабелните оператори. Идеята е потребителите сами да избират какво да гледат и да плащат само за него, без преживяването да е прекъсвано от реклами. В допълнение към това съдържанието може да се сваля на различните устройства на Apple и да се гледа офлайн.

За първи път Apple TV ще бъде достъпно и на Mac, а официалният старт на услугата е през май тази година. Опитвайки се да достигне до повече потребители с различните си услуги, Apple залага и на предлагането на услугата на умни телевизори от компаниите Samsung, LG, Sony и Vizio, както и на Roku и Fire TV на Amazon.

Apple Arcade

В опит да компенсира спада на продажбите на iPhone, който носи значителен дял от приходите на компанията, Apple залага все повече на своята стратегия за развитие на услугите. Днес тя представи още една абонаментна платформа, достъпна в магазина ѝ за мобилни приложения App Store. Името ѝ е Apple Arcade и представлява услуга за достъп до над 100 платени и ексклузивни за нея игри. Идеята на компанията е да добавя постоянно нови заглавия, като за целта работи с множество разработчици от цял свят. Игрите ще са достъпни и офлайн, няма да включват реклами и допълнителни плащания, а преживяването може да бъде споделено в семеен акаунт през всички устройства на Apple.

“Половин милиард души посещават App Store всяка седмица”, коментира главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук, допълвайки, че 1 млрд. души са свалили игри за iOS, а в онлайн магазина вече има над 300 хил. заглавия.

Apple Card

Към портфолиото от услуги на Apple днес се присъедини и разплащателната карта Apple Card, която е достъпна в Wallet. Тя може да бъде генерирана дигитално в портфейла и да се ползва навсякъде, където се поддържа Apple Pay. За онези, които предпочитат да притежават и физическа карта, технологичният гигант предлага титаниева такава, на която обаче няма да видите добре познатите визуални елементи, като номера на картата и срока на изтичането ѝ. Затвърждавайки репутацията си на защитник на личните данни на потребителите, Apple е избрала на картата да присъстват само името на картодържателя и логото на компанията. Всичко останало е достъпно в мобилното приложение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:56 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още