Китайската компания Tencent Holdings получи одобрението на китайските регулатори за две от своите игри след края дългия период, в който властите бяха спрели да издават лицензи за нови заглавия, пише Wall Street Journal.
Но базираната в Шънджън компания все още не е получила зелената светлина за две потенциално привлекателни игри, които са популярни по света - „Fortnite” и „PlayerUnknown’s Battlegrounds”, сочи списък, публикуван днес от регулаторите. Tencent разработва собствени игри и лицензира заглавия като „Fortnite”, създадени от други компании.
Регулаторите спряха да дават лицензи за игри за период от девет месеца миналата година, на фона на промяната в организацията на агенциите, които съблюдават гейминг индустрията. Лицензите се изискват преди компаниите да започнат да таксуват средства за игрите. Държавните медии пък критикуваха видео игрите за това, че са пълни с прекалено много насилие и са твърде пристрастяващи за младите хора.
Tencent не е отговорила на запитването за коментар.
Спирането на одобренията от страна на властите нанесе удар на цената на акциите на Tencent, както и на конкурентната гейминг компания NetEase, които печелят милиарди от разработката на игри като „Honor of Kings” и внасят чужестранни заглавия като „World of Warcraft”. Директори на Tencent заявиха, че редкия спад на печалбата от миналата година се дължи на факта, че компанията не е успяла да монетизира част от популярните си игри.
Регулаторите започнаха да издават пак лицензи през декември, но първите три одобрения не включваха никакви предложения от Tencent или NetEase. Днес NetEase получи зелена светлина за една игра.
Двете игри на Tencent, които бяха одобрени, се наричат “Folding Fan” и „Wooden Connection и са в образователния сегмент.