fallback

Dropbox надмина очакванията на Wall Street

Компанията е привлякла нови около половин милион плащащи клиенти през първото тримесечие

09:16 | 11.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен концерн Dropbox успя да надмине очакванията на Wall Street със своите първи тримесечни резултати като публична компания.

Dropbox Inc. добави около половин милион плащащи клиенти през първото тримесечие, което помогна на доставчика на хранилища за данни да увеличи приходите си с 28% през първия си финансов отчет като публично търгувана компания.

Въпреки че всеки може да използва Dropbox безплатно, растежът на компанията зависи от това колко хора се записват за премиум инструментите ѝ. В края на тримесечието Dropbox имаше 11,5 милиона потребители, които са плащали, което е с около 24% повече от преди година.

Dropbox заяви, че има повече от 500 милиона регистрирани потребители, както на своите безплатни, така и на платените услуги.

Това помогна на компанията от Сан Франциско да увеличи средния доход, който генерира от всеки плащащ потребител, до 114,30 долара, което е с 3,2% повече спрямо първото тримесечие на 2017 г.

Като цяло Dropbox отчита загуба в размер на 465,5 млн. долара в сравнение с 33,1 млн. долара година по-рано, дължаща се на голямо увеличение на компенсациите в акции вследствие на публичното предлагане през март. Приходите са нараснали до 316,3 млн. долара от 247,9 млн. долара. Коригираната печалба достига 8 цента на акция.

Анализаторите, анкетирани от S&P Global Market Intelligence, очакваха Dropbox да отчeтe приходи в размер на 309,2 млн. долара и коригирана печалба от 5 цента на акция. 

Ръстът на приходите се дължи основно на по-големия брой хора, които плащат за премиум услугите, както и на увеличението на средния размер на приходите от потребител, каза главният изпълнителен директор Дрю Хюстън по време на конферентен разговор с анализатори късно в четвъртък, цитиран от Wall Street Journal.

Компанията заяви, че очаква приходите през текущото тримесечие да са в диапазона между 328 млн. до 331 млн. долара. Това е малко повече от очакваните 324,9 млн. долара от анализаторите на Wall Street, според анкета на Thomson Reuters. Компанията очаква годишни приходи от между 1,34 млрд. долара и 1,36 млрд. долара, докато очакванията на анализаторите са за 1,33 млрд. долара.

Dropbox набра 756 млн. долара при своето IPO, в допълнение към 100 млн. долара, които Salesforce.com Inc. инвестира в компанията чрез частно пласиране точно преди нейния борсов дебют.

Акциите на Dropbox поевтиняха с повече от 4% в следборосвата търговия. Книжата поскъпнаха с 36% през първия си ден от търговията и поскъпваха и през седмицата. В четвъртък те приключиха редовната сесия с ръст от 1,9 на сто до 32 долара за акция.

Както много от технологичните компании, които стават публични, 11-годишната фирма никога не е реализирала годишна печалба. Въпреки че загубата се свива, Dropbox разкри в своето публично предлагане, че ръстът на приходите също се забавя.

Тя е изправена пред силна конкуренция. По отношение на частните клиенти Dropbox се бори с Apple Inc. и Google на Alphabet Inc., за да осигури съхранение на документи и снимки. Тази конкуренция принуди компанията да се фокусира върху предоставянето на услуги за съхранение и сътрудничество на бизнеса, все по-голям пазар, но на който Microsoft Corp. и Box Inc. вече също навлизат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:24 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още