Американската компания за споделено пътуване Uber Technologies пусна ново мобилно приложение за своите шофьори, което включва тракер за следене на печалбата в реално време. Това е поредното усилие на фирмата да подобри често обтегнатите си отношения с водачите, предава Ройтерс.
Ходът следва програмата „180 дни на промяна“ на Uber, която беше стартирана миналия юни, с цел да извърши промени, поискани от шофьорите, като даването на бакшиши и компенсации за времето, прекарано в чакане на пътниците.
„Въпреки че 180 дни беше за промяна на грешките, допуснати в миналото, ние трябва да мислим и в дългосрочен план и приложението за шофьори е очевидното място, от което да започнем“, коментира главният изпълнителен директор Дара Косровшахи.
Новото приложение ще включва и нова лента за статуса, която ще помага на шофьорите да решават коя да бъде следващата им локация на база на заявките. Същевременно е добавена и функция за известия, която позволява на водачите да виждат съобщения за бъдещи възможности за курсове и обратна връзка от пътниците, както и други елементи.
Пускането на приложението се случва, след като по-рано беше тествана и бета версия, обяви Uber.
Миналата година компанията направи серия от подобрения за шофьорите, включително нова навигационна система. Всичко това е в отговор на оплаквания на водачите. Самите шофьори са независими играчи, а не служители, като трябва да плащат всички разходи по колите си.
Компанията, която се подготвя за потенциално първично публично предлагане през 2019 г., загуби 4,5 млрд. долара миналата година и се изправя пред сериозна конкуренция както у дома – в САЩ, така и в Азия. В Европа пък се сблъсква със сериозни регулаторни пречки.