Чатботовете са почти навсякъде. Малките програми консултират клиенти в онлайн магазини, поръчват пица в приложенията за съобщения или се грижат за клиенти, които връщат стоки за рекламация. Има и отрицателни черти, разбира се, защото все по-голяма част от онлайн коментарите днес – например във коментарните места на сайтовете и форуми, всъщност се публикуват от т. нар. ботове - автоматизирани софтуерни програми.
Но сякаш плюсовете са повече. Например Netsafe, организация с идеална цел от Нова Зеландия, разработи чат програма, която удря по спамърите със собствените им оръжия – със спам. Именно на положителното ползване на чатботовете се е посветил основаният от трима приятели и колеги в началото на 2017 г. Connecto.ai – проект на Васил Поповски, Владимир Русев и Радослав Николов. След като преди около година Васил разглежда доста различни индустрии и след като е анализирал личните си болки, свързани с некомпетентно обслужване, решава, че в комуникацията и сферата на обслужването и контактите с клиентите има много какво да се направи. На този етап изкуственият интелект и чат ботовете започват да набират популярност и предприемачът решава, че може да предложи качествено решение в това направление – в помощ на потребителите, но и на бизнеса. Според него именно чатботовете са перфектното решение за първоначално обслужване на клиенти.
След първоначално изработения прототип компанията започва по-сериозно да гледа на индустрията и да търси всемъзможни начини за приложение на чатботовете. Днес в Сonnecto.ai са убедени, че всеки един бранш може да се възползва от тази нова технология. Всичко това съвпада с възхода на услугите за съобщения през последните години. През 2015 г. използването на тези услуги вече надвиши ползването на канали на социалните медии. Очаква се през 2018 г. от общо 4 млрд. интернет потребители 3,6 мрлд. да са потребители на платформи за съобщения. Това, разбира се, представлява огромен нов канал за комуникация между бизнеса и клиентите му. Сonnecto.ai вижда своята мисия в създаването на платформа, с която всяка компания да може да си изгради качествен чатбот бързо и лесно. Покрай нея има и предефинирани решения за отделни индустрии – таксита, банки, маркетинг, бързооборотни стоки, разказва в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Поповски. Въпреки това обаче Сonnecto.ai не влиза в празна ниша. В момента има 307 компании, които са конкуренти на стартъпа. Но от друга страна към днешна дата в глобален мащаб едва 5 до 10% от компаниите имат ботове, което означава, че „голяма част от баницата не е отчупена все още“. Българската компания получи наскоро нова инвестиция - от 650 хил. евро от фонда LAUNCHub Ventures. Но стартъпът всъщност е активен от началото на тази година, когато беше подкрепен от ангел инвеститорите Васил Терзиев ("Телерик"), Тенко Николов и Иво Ценов (Siteground). Един от най-разпознаваемите клиенти на Connecto.ai е Viber, а ботовете, които българската компания създава за платформата, се използват вече от над 3 млн. индивидуални потребители в Централна и Източна Европа, както и в Русия. Сред клиентите на стартъпа са и Yellow Taxi, BGMenu и английската Radius Payment Solutions. Но бъдещият пазар е наистина голям, а технологията може да има приложение буквално навсякъде.Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.