С 19% са нараснали инсталациите на онлайн магазини в България през последните 12 месеца спрямо предходния период. Това съобщава на база статистика от собствени сървъри българската хостинг компания СуперХостинг.БГ.
Статистиката обхваща седемте най-популярни платформи за онлайн магазини и не включва т. нар. къстъм разработени проекти, както и някои по-малки платформи с пренебрежимо малък брой инсталации. Общият ръст при броя на инсталациите през последните три години пък е 37%.
Към момента на първо място сред най-популярните платформи с осезаемо предимство е OpenCart с 37,2% дял. На второ място за същия период се нарежда WooCommerce, което представлява разширение (т. нар. плъгин) за системата WordPress. Тя е с 29,5% дял на инсталациите, но е лидер по друг важен показател – най-висок растеж за последните три години от малко над 50%.
На трета позиция по общ дял към момента се нарежда Prestashop с 11,7%, следвана от Joomla Virtuemart с 8,4%, а челната петица се допълва от системата Magento с 5,7%.
Към момента в световен мащаб безапелационен лидер е WooCommerce. Онлайн магазините, базирани на нея, са над 31 млн., което е 28% от всички проекти в света.
„Броят на онлайн магазините в България расте устойчиво и отчитаме засилен интерес както от страна на утвърдени компании, търсещи нови канали за продажби, така и от стартиращи предприемачи, чийто бизнес още в началото е изцяло онлайн базиран. Безспорно от ключово значение за позитивната тенденция е наличието на отворени платформи, позволяващи лесно изграждане и поддържане на интернет магазини“, коментира Методи Дреновски, управител на хостинг компанията.
Компанията предлага собствената платформа Shopiko, чрез която желаещите могат да създадат онлайн магазин.