Глобалният пазар на мобилни приложения ще достигне 6,3 трлн. долара до 2021 г., сочи анализ на App Annie. Това представлява скок с 380% от генерираните 1,3 трлн. долара на този пазар през 2016 г., пише Venture Beat.
В доклад, публикуван тази седмица, App Annie прогнозира огромен скок на световния пазар на приложения, което ще се дължи на факта, че все повече хора по света притежават смартфони и използват все повече приложения. Проучването на компанията сочи, че потребителите прекарват повече време във взаимодействие с приложения, като през 2021 г. се очаква за това да бъдат отделени 3,5 трлн. часа.
През 2016 г. хората са прекарали 1,6 трлн. часа в използване на приложения, сочи докладът.
Мобилната търговия чрез купуването на стоки през мобилни приложени например представлява „най-големият двигател на растежа на мобилната икономика и тази на приложенията“, посочват от App Annie. Компанията предвижда, че повече хора ще използват смартфоните си за пазаруване, като ще последват Китай и Азиатско-тихоокеанския регион, които в момента са лидери по отношение на мобилната търговия.
„В сравнение с американските потребители тези в Китай са три пъти по-склонни да си купят храна и хранителни продукти през устройствата си, два пъти по-склонни са да превеждат пари през приложения и са четири пъти по-готови да харчат по-голямата част от разполагаемите си средства през мобилни устройства“, сочи докладът.
Въпреки че App Store на Apple е най-големият онлайн пазар за софтуер и ще нарасне до над 60 млрд. долара през 2021 г., Google Play и други магазини с опции за Android ще успеят да изпреварят iOS до края на тази година.
App Annie прогнозира, че App Store ще достигне 40 млрд. долара през 2017 г. Google Play и другите магазини с Android ще достигнат съответно 21 млрд. и 20 млрд. долара приходи от продажби.