Всичко започва почти на шега, подобно на много иновативни компании от последните години. Преди няколко години Катя Лозанова, дизайнер на бранда Gizda, предлага на двама младежи да развият дигиталното ѝ присъствие в американската платформа Etsy.
След като резултатите са налице, други дизайнери проявяват интерес към подобна услуга и така се ражда идеята за по-сериозен проект и търсене на финансиране. А малко по-късно, в началото на 2015 г., се ражда ARTery - дигитална агенция за развиване на модни брандове.
Илиян Опрев, единият от създателите на стартъпа, осъзнава бързо, че това е пазарна ниша и че с опита и желанието си ARTery може да е полезна и на други дизайнерски брандове с амбиции да излязат извън границите на България. Оказва се, че до този момент липсват връзките между дизайнерските среди и бизнес насочените хора, а тази връзка е важна, защото зад всеки успешен творчески проект наред с креативното начало са нужни и бизнес умения.
И така - ARTery започва работа първоначално само с две дизайнерски марки, но за няколко месеца само броят им надхвърля 50. Днес сред по-известните са LenaLena, Prototype23, Modalllab, Fede, Illumminee, Vestiti, Ourhood и др.
В кои категории са клиентите на ARTery и дали и как дигиталната агенция си подбира партньорите – вижте във втората част на технологичното предаване UpDate.