fallback

iHELP стартира кампания за обучение на 5000 родители в София в долекарска помощ

Приложението цели създаването на национална мрежа за взаимопомощ

15:22 | 07.06.17 г.

Мобилното приложение iHELP стартира нова кампания за обучаване на над 5000 родители в оказване на първа помощ на територията на София. Инициативата, наречена „Пазители на сърца: Мисия София“, се провежда заедно със списание „Първите седем“ и включа 12-месечен период на обучения в долекарска помощ на бебе, дете и възрастен, обяви Христо Христов, директор на iHELP България.

iHELP представлява софтуер, който цели създаването на национална мрежа за взаимопомощ, която да обедини в едно хора, които имат нужните познания или искат да получат такива, така че при спешни случаи да помагат на други в беда. През приложението може да се подава сигнал за помощ, а тези, които са се регистрирали и се намират в близост, могат да го видят и да откликнат веднага, като спасят човешки живот.

До момента дейността на Христо е била фокусирана предимно върху обученията в Габрово, но сега плановете му са да разшири въпросната мрежа, като се насочва към столицата.

След изтичането на тези 12 месеца екипът ще се насочи и към други градове с цел да достигне и до по-малките населени места, където има по-малък достъп до лекарска помощ като цяло.

„Идеята ни е и те да бъдат свързани в мрежата на iHELP”, коментира Светла Димитрова, управител на „Първите седем“.

Обученията ще се провеждат от трима български лекари, които работят в Спешна помощ, а ако интересът е голям и са необходими още обучители, екипът вече е предвидил работа с още сертифицирани експерти в областта.

Предимството на обученията пред тези на Българския червен кръст е фактът, че ще са адаптирани за оказване на помощ на бебета и деца, като фокусът пада върху реакцията в случаи на спиране на сърцето или дишането.

Организаторите планират да се свържат и с детски градини и училища, в които да опреснят знанията на учителите за долекарска помощ.

„Ако отворите App Store, ще намерите около 100 приложения за първа помощ, но повечето от тях са насочени към обучения и съвети. IHELP помага на цялата верига да работи по-добре“, коментира Екатерина Карпузова, търговски директор „Фармацевтични продукти“ на Bayer, които подкрепят проекта. „Тези обучения развиват солидарността на членовете на обществото. Дават усещане за една по-сигурна среда“.

Същевременно iHELP набира сили в Словения, където предстои парламентът да гласува дали приложението да стане официален партньор на номера за спешни обаждания 112. В страната, където е стартиран проектът, то вече има 97% покритие в над 30 общини, а спасените животи благодарение на него са над 20, обясни Христо Христов.

В България приложението вече има над 1000 доброволци, които са готови да предложат долекарска помощ в случай на нужда. В момента iHELP се предлага за iOS и Android. В App Store приложението може да бъде открито под името iHELP Family.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:39 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още