Mastercard стартира платформа-робот с изкуствен интелект (бот), която ще позволява на потребителите да осъществяват трансакции, да управляват финансите си и да пазаруват чрез платформи за мигновени съобщения, съобщиха от компанията.
Според Mastercard ботът за банките безпроблемно ще разшири обхвата на услугите на Mastercard до клиентите на платформи за съобщения и ще направи финансовата информация и решения част от ежедневието на потребителите. Новата платформа ще позволи партньорите и клиентите на компанията да имат истински диалог с потребителите и да предоставят персонализирана услуга.
С бота за търговците потребителите ще могат да пазаруват от платформи за съобщения и след това да плащат с глобалната услуга за дигитални плащания Masterpass. Технологията дава възможност на потребителите да започнат прост разговор с търговец или да извържат трансакция, без да отварят своите портфейли, да посещават мобилно приложение на търговеца или да чакат на опашка. Ботът работи с множество сектори – от авиокомпаниите до търговията на дребно – при това на различни чат платформи, което прави търговията по-естествена от всякога.
„В Mastercard вярваме, че разговорите, водени от изкуствен интелект, между дружествата и техните клиенти могат да допринесат за по-добри преживявания на клиентите на места и платформи, където потребителите вече са ангажирани“, каза Кики Дел Вал, старши вицепрезидент в Mastercard.
„Mastercard Labs от известно време тества интеграцията на ключови продукти и услуги на Mastercard с различни платформи за съобщения. Сега вече този изпитателен период навлиза в следваща фаза, като се разработват чатботи, които присъстват естествено в ежедневието на потребителя и помагат на нашите партньори да стимулират бизнес взаимодействия, които са с повече разговори“, уточни още Кики Дел Вал.
Ботът на Mastercard се поддържа от KAI Banking, платформа за разговор с изкуствен интелект, с дълбоки познания в областта на финансовите услуги.