Акциите на японския производител на игри Nintendo Co се изстреляха с над 18 на сто в четвъртък по време на сесията в Токио, насърчени от изненадващото анонсиране на популярната игра Super Mario Bros за iPhone по време на събитието на Apple Inc за представянето на новите модели смартфони и "умни" часовници, предава Ройтерс.
Инвеститорите залагат на това, че новата игра - Super Mario Run, ще се превърне в нов мобилен хит за японската компания, подобно на популярната вече Pokemon GO, докато базираната в Киото фирма се отдалечава от своята конзолно фокусирана стратегия и преминава постепенно към предлагането на начини за играене по всяко време.
„Пускането на добре познатия герой на Nintendo на глобално проникналите iPhone-и е един от най-добрите сценарии, на които инвеститорите се надяваха," казва Томоаки Кавазаки, анализатор в Iwai Cosmo Securities.
Nintendo обяви, че ще пусне играта първоначално в App Store на Apple през декември. Компанията с пазарна капитализация от 40,5 млрд. долара не обяви кога играта ще бъде налична и за Android устройства.
Акциите на Nintendo завършиха сесията с ръст от 13,2% до най-високото си ниво от края на юли, добавяйки 6 млрд. долара към пазарната стойност на компанията. Същевременно широкият индекс Topix отчете спад.
Шигеру Миямото, създателят на вдъхновения от куклите преди повече от 35 години герой Марио, демонстрира играта при събитието за представянето на новите смартфони на Apple в сряда. Говорител на Nintendo потвърди, че Миямото е ръководил екипа по създаването на новата версия.
Играчите превеждат Марио през редица пречки, докато събират монети по протежение на пътя. На по-високите нива играчите могат да се конкурират с десетки други играещи и да създават свои собствени "царства".
Миямото заяви, че Супер Марио „еволюира, влизайки в новата платформа". „За първи път играчите ще могат да се наслаждават напълно на игра със Супер Марио, играейки с една ръка, докато се возят в метрото, или любимия ми пример – докато хапват хамбургер", добави създателят на играта.
Докато игри като Candy Crush Saga и Angry Birds завладяваха случайно играещите, а продажбите на конзоли на Nintendo започнаха да спадат, инвеститорите започнаха да се питат дали стратегията на Nintendo за фокусиране върху конзолите на всяка цена ще даде резултати.
В продължение на години Nintendo се съпротивляваше на пускането на мобилни игри с най-известните си герои в опит да защити своя бизнес с конзоли, дори и след като тази стратегия доведе до серия от оперативни загуби.
В крайна сметка японската компания се предаде пред инвеститорските призиви за пускане на игри за мобилни устройства през миналата година, когато обяви съюзяването си с мобилния специалист DeNA Co. Nintendo и DeNA Co. съвместно са разработили Super Mario Run, като Nintendo носи отговорност за съдържанието, а DeNA Co. - за бекъп операциите, като сървърите например.
Акциите на DeNA също скочиха в четвъртък – с 12 на сто.
Все още обаче остава въпросът как Nintendo ще печели пари от своите мобилни игри. Въпреки успеха на Pokemon GO през юли фирмата предупреди, че това ще има ограничено въздействие върху приходите и по-късно отчете оперативна загуба за първото тримесечие.
Кавазаки обаче отбелязва, че за разлика от случая с Pokemon Go, при която Nintendo печели главно чрез своите инвестиции в съразработчиците Niantic и Pokemon Company, приходите от Super Mario Run директно ще се генерират от Nintendo.
„Очаквам това да се отрази на приходите на Nintendo“, каза той, добавяйки, че навлизането в мобилния бизнес също така ще отвори развиващи се пазари, където конзолите изпитват трудност да се наложат.
Nintendo отказа да коментира как приходите от новата игра, която ще може да се изтегля безплатно, но част от съдържанието ще е платено, ще бъдат споделяни с DeNA.
Компанията планира да пусне и две нови мобилни игри през фискалната година до края на март - Animal Crossing и Fire Emblem.