fallback

Uber започна дейност и в Буенос Айрес, макар и без разрешение

Таксиметрови шофьори блокираха няколко улици в 13-милионния град

10:14 | 13.04.16 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен стартъп Uber, който посредничи за споделяне на пътуванията между шофьори и пътници, стартира услугата си в аржентинската столица Буенос Айрес, въпреки че няма позволение от местните власти да развива дейност и въпреки протестите на таксиметрови шофьори, които се оплакват от нелоялна конкуренция, съобщи Ройтерс.

Американската компания обяви, че 20 000 нейни шофьори са на разположение в Буенос Айрес. Тя изрази увереност, че бизнесът ѝ там ще е успешен, защото цените ѝ са по-ниски от тези на такситата и защото вече хиляди столичани са свалили мобилното приложение за споделено пътуване. 

Кметството на Буенос Айрес предупреди, че Uber няма право да функционира, защото не е изпълнил необходимите изисквания за получаване на лиценз за превоз на пътници. „Няма гаранции за безопасност на пътниците и за качество на услугата", каза заместник-кметът по транспорта Хуан Мендес.

Таксиметрови шофьори блокираха няколко улици в 13-милионния град, в който има около 38 000 таксита. Държейки табели с надписи "Uber = несигурност на пътя" и "Uber = избягване на данъци", шофьорите протестираха, защото по думите им услугата за споделено пътуване застрашава поминъка им.

„Uber ни разкъсва наполовина“, казва пред AFP Даниел Капела, който е таксиметров шофьор в продължение на 23 години. „Те са напълно незаконни, защото оперират за сметка на 38 000 таксиметрови шофьори, които плащат пътнически застраховки и всички изисквания на града, за да може да работят законно".

Uber стартира дейността си през 2009 г. и сега оперира в 64 страни. Неговите шофьори се сблъскаха със сериозни протести в Мексико Сити, Париж, Лондон и други градове.  

Технологичният стартъп навлезе с услугата си UberХ в България на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване.

Припомняме, че в края на септември 2015 г. Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". 

ВАС се произнесе само процедурно относно незабавното изпълнение на решението на КЗК без да се произнася по съществото на спора. Съдът не е потвърдил, че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики".

Предстои ВАС да разгледа по същество жалбата на Uber срещу решението на КЗК. С други думи, ВАС все още не се е произнесъл дали Uber нарушава законите или не. 

На 5 октомври генералният мениджър на компанията за България Димитър Радуков обяви, че услугата Uber Х е спряна временно в София.  Компанията имаше около 40 хил. потребители. 

В средата на ноември в студиото на Bloomberg TV Bulgaria той обяви, че решението на КЗК за забрана на операциите на Uber в България нарушава европейската директива за електронни услуги, както и член 56 от договора за ЕС, който не позволява на една държава да ограничава услуги, които се предоставят от фирма от друга държава. 

През януари в блиц интервю за Investor.bg  Димитър Радуков заяви, че "Uber има нужда да назначи поне 40-50 инженери в София през 2016 г.". 

„Ако намерим повече подходящи кандидати обаче, броят им ще се увеличи. Единственото ограничение е свързано с това колко бързо ще намерим подходящите хора“, поясни Радуков.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още