fallback

Български стартъп създава единна система за плащане в градския транспорт в ЕС

Tickey иска да предложи лесно и удобно купуване на билети за обществен транспорт у нас и в чужбина

15:25 | 17.03.16 г. 6

Български стартъп, наречен Tickey, разработва ново мобилно приложение, което ще позволи на хората, ползващи градски транспорт, да плащат за тази услуга посредством мобилните си телефони. Целта е спестяването на време от редене на опашки, необходимостта от кеш в наличност в конкретния момент и зареждане на картите за обществения транспорт всеки месец на гише. Това разкри Антон Сотиров, специалист онлайн плащания в Tickey, по време на конференцията Security In Digital Payments в София.

По думите му идеята е телефонът да се превърне и в навигатор на потребителя, показвайки му кой автобус да използва и по кое време ще пристигна той на конкретната спирка. Освен това приложението включва възможности за рейтинг и даването на обратна връзка, а като цяло проектът цели изграждането на интелигентна система за пътуване и профил на пътника.

Искаме самото плащане да е възможно най-удобно, посочи Сотиров, допълвайки, че идеята е приложението да работи в целия Европейски съюз, като в момента се водят преговори с редица европейски градове. Такива има и с повечето големи градове у нас, в които има градски транспорт.

Самото плащане за билета става с един клик на телефона, като единственото, което е необходимо, е предварително еднократно въвеждане на данни за потребителя и банковата му карта по подобие на начина, по който работят Uber и Airbnb.

“Целта е да се извършват малки по себестойност, но много на брой трансакции и изграждането на единна система за плащания в Европейския съюз“, коментира Сотиров. Самата връзка ще е защитена, така че на устройството да не се пазят уязвими данни. Контрольорът пък ще прави визуална проверка на билета, който ще разполага с различни знаци, фигуриращи и на хартиените билети. Те ще показват и времето на купуване на билета. Предвидени са и знаци, защитаващи от фалшификации.

Компанията вече е стартирала свой пилотен проект във Великобритания, където услугата е достъпна за пътуващите с фериботи в Корнуол. Идеята е те да могат бързо да купуват билети през мобилните си устройства посредством един клик.

Екипът на Tickey е от близо 10 души, разкри Сотиров за Investor.bg. По думите му компанията е финансирана от акселератора Eleven, но има и други частни инвестиции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:27 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още