fallback

Мобилната шопинг мания в Китай надмина 500 млрд. долара

Почти половината от всички продажби в електронната търговия в Китай се правят през мобилни устройства

10:08 | 16.03.16 г.

Представете си, че можете да си вземете напитка от вендинг машина, използвайки само смартфона си. Или сканирайки QR код, да си купите даден продукт от реклама във вестника.

Използвайки тези иновации – и още много други, мобилното пазаруване в Китай изпреварва това в САЩ, коментира CNBC. Китай все още е най-големият пазар на смартфони, макар че ръстът се забавя. Той формира около 30% от глобалния пазар на смартфони, като се очаква броят на китайските потребители на умни телефони да скочи от 526,8 млн. до 640 млн. души, изчислява eMarketer. А потребителите използват устройствата си, за да купуват най-различни стоки и услуги.

Почти половината от всички продажби в електронната търговия в Китай, или 505,7 млрд. долара, се правят през мобилни устройства спрямо една четвърт в САЩ, твърди eMarketer. До 2019 г. мобилните продажби в Китай ще формират до 71% от тези продажби.

„Не предвиждаме мобилните покупки да изпаднат в застой следващите пет години“, казва Моника Пърл, директор по прогнозите в eMarketer. “Те ще отчитат ръст, тъй като потребителското поведение се е променило“.

Китай в крайна сметка е водещ мобилен пазар, обяснява и Браян Бухвалд, главен изпълнителен директор на консултантската компания Bomoda. Затова той е успял да задмине други пазари, където се използват предимно компютри за онлайн покупки.

Изключително добрите приложения за мобилни разплащания също отчасти допринасят за мобилния бум. За да се улесни пазаруването, покупките преминават гладко и почти безпроблемно, като продуктите се купуват само за няколко секунди и само с едно натискане. Разгорещената битка за пазарен дял между гигантите в плащанията WeChat Pay и Alipay на Alibaba е двигател на още повече иновации. Apple Pay също съвсем наскоро излезе на арената сред останалите конкуренти.

Междувременно китайското правителство позволява стабилен пазар за търговия на дребно и плащания.

„Няма ограничения“, казва Майкъл Закур, вицепрезидент на китайско-тихоокеанския отдел в Tompkins International.

А това е добра новина за WeChat, която има 650 млн. потребители, като повечето я ползват за мобилни пазарувания. Това означава, че плащанията през WeChat, заедно с AliPay, доминират на пазара. Тъй като компаниите могат лесно да създадат „магазин“ в WeChat, потребителите могат да планират семейни ваканции, поръчат такси или дори да моделират дрехи, без да ходят никъде.

„WeChat е най-влиятелното приложение в света“, казва Бухвалд. „Има функционалността на iStore. Затова можете да правите каквото си поискате“.

Гигантът в електронната търговия Alibaba има своето AliPay. Познато като китайският PayPal, то е водещ играч в индустрията на мобилните плащания. И е в конкурентна битка с WeChat за запазване на пазарен дял, водейки до още по-големи иновации.

Междувременно Apple и Samsung се опитват да навлязат в сектора с партньорства с основната китайска компания за банкови карти и разплащания UnionPay.

След като се направят поръчките, стоките се доставят изключително бързо. Alibaba има огромна логистична мрежа, стоките достигат клиентите си в рамките на един ден, като целта на компанията е всеки град в страната да се достига максимум за 24 часа. Alibaba вече инвестира и в дронове, казва Бухвалд.

Тези супербързи доставки водят до още повече поръчки. Миналата година китайският Ден на самотните сърца – ден, измислен от Alibaba по подобие на Черния петък в САЩ, е събрал 14,3 млрд. долара, което с 60% повече от 2014 г. Тези продажби са повече от продажбите през американския Черния петък и Киберпонеделника, взети заедно.

Китай е поне три години пред САЩ по отношение на мобилното пазаруване, казва Бухвалд. „И се движи много по-бързо от която и да е друга област на икономиката. Това е бъдещото“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:50 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още