Apple пусна версия на арабски език на своя виртуален личен асистент Siri в Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия – ход, който може да направи смартфоните на компанията по-привлекателни на тези два пазара, на които има над 30 млн. души, предава Ройтерс.
Ходът е част от последните обновления на софтуера на Apple и означава, че хората в тези страни ще могат да използват Siri на родния си език на iPhone, iPad и Apple Watch.
Решението следва това на Google, чието гласово търсене в рамките на Android вече работи с арабски.
Apple и конкурентът ѝ Google успяха да наситят пазарите в САЩ и Западна Европа със своите устройства, което остави възможност на други пазари като Близкия изток, Китай и Индия да растат още.
Apple вече се радва на голяма популярност на брандовете си в Близкия изток, особено сред потребителите на висок клас устройства, твърдят анализатори. Откриването на два магазина за търговия на дребно в ОАЕ през октомври е довело до еуфория сред местните клиенти, твърдят местни медии.
Продажбите на смартфони в Близкия изток и Африка нараснаха с 66% през първото тримесечие на 2015 г. и се очаква да достигнат 155 млн. бройки тази година, твърди IDC.
Въпреки това голяма част от този растеж идва от потребители, които си купуват телефони за под 200 долара – цена, която доминира при устройствата, ползващи операционната система Android на Google.
Пазарният дял на Apple в Близкия изток е 17%, в сравнение с 80% за компаниите, ползващи Android на своите устройства, посочва още IDC.
Наличието на Siri на арабски може да помогне на много потребители по-лесно да възприемат софтуера на Apple, коментира Кен Сингър, управляващ директор на Центъра за предприемачество и технологии в UC Berkeley.
"Тези устройства са невероятно персонализирани“, твърди той. „Потребителите ще искат да се чувстват сякаш устройството е създадено само за тях“.
Още технологични новини може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.