Uber обикновено не прави придобивания, камо ли да се впуска във войни на наддаване. Въпреки това алтернативата на традиционните таксиметрови услуги е отправила оферта за придобиване на картографския пакет Here на Nokia, твърди The New York Times (NYT), позовавайки се на анонимни източници.
Бъдещето на Here е сред горещите теми през тази седмица. В сряда The Wall Street Journal съобщи, че европейските производители на автомобили BMW, Daimler и Audi се обединяват с китайската онлайн търсачка Baidu, за да започнат офанзива по придобиването на картографската услуга. Това ще попречи на други технологични компании, като Apple или Google, да предоставят собствените си картографски пакети на някои от най-големите автомобилни компании в света.
Дигиталната картография несъмнено е значителен бизнес в днешно време. Услугата Here, макар и не чак толкова популярна, e основен конкурент на Google Maps и би била от голяма полза за Uber.
Картографският бизнес на Nokia обаче държи над 80% от световния пазар на вградени навигационни системи за автомобили и влага стотици милиони долари всяка година за актуализация на своите карти, които обхващат от Ню Йорк до Ню Делхи. Централата на Here е базирана в Берлин, а в компанията работят около 6 000 души по целия свят. Дружеството оповести годишни приходи в размер на 1,1 млрд. долара през 2014 г.
Позовавайки се на трима анонимни източници, запознати с офертата, NYT посочва, че Uber може да придобие Here за приблизително 3 млрд. долара.
Nokia обяви през април, че обмисля продажбата на Here. Прогнозите се, че до края на този месец финландската компания ще обяви официално новия собственик на картографската услуга.
В момента Uber разчита на Google Maps за своето картографиране. Но придобивайки Here, алтернативата на традиционните таксиметрови услуги ще може да има свой собствен софтуер за картографски данни, който би помогнал на цялостната логистика на компанията.
От Uber за момента отказват коментар по темата.