Финансовият фонд Kleiner Perking Caufield & Byers е решил да инвестира в най-бързо развиващата се услуга за изпращане на съобщения Snapchat, оценена на близо 10 млрд. долара, пише Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
През последните месеци Snapchat води преговори с няколко потенциални инвеститори. В момента компанията е в процес на набиране на широк кръг от инвестиции, които могат да я превърнат в една от най-високо оценяваните частни технологични компании, въпреки че тя на практика няма приходи.
Kleiner, един от най-известните фондове за рисков капитал в Силициевата долина, е взел решение през май да инвестира 20 млн. долара в Snapchat, посочва един от източниците. Според други, запознати със случващото се, най-малко един стратегически инвеститор се е ангажирал с инвестиция в кръга, който скоро ще бъде затворен.
Руският инвестиционен посредник DTS Global, ръководен от Юри Милнър, също инвестира в Snapchat по-рано тази година, когато компанията беше оценена на 7 млрд. долара, допълват източниците.
Говорителят на Kleiner отказва да коментира случая. DST Global не са открити веднага за коментар. Подобна сделка ще даде на Kleiner дял от под 1% в Snapchat. Но инвестицията в горещ нов старт-ъп може да укрепи нейните позиции в конкурентния свят на венчър капитала.
Kleiner е известна с инвестициите си в Google и Amazon, докато те са още в ранния си етап на развитие, но през последните години е критикувана за пропускането на вълната от социални мрежи, приложенията за изпращане на съобщения, както и за това, че залага неуспешно на прекалено много зелени технологии.
Kleiner инвестира и във Facebook и Twitter, но тези компании вече генерират значителни приходи и по времето, в което тя направи инвестициите, бяха по-близо до листване на борсата, отколкото е Snapchat в момента.
Наскоро Kleiner се присъедини към големия списък на инвеститорите в Uber Technologies. Компанията направи инвестиция в размер на 100 млн. долара, което повиши оценката на мобилното приложение за споделен транспорт до 18,2 млрд. долара.
Преди година Snapchat се оценяваше на около 2 млрд. долара, но стойността ѝ се покачи значително, въпреки че компанията няма ясен бизнес модел. Инвеститорите виждат в нея огромен потенциал за печелене на пари от милионите тийнейджъри и студенти - група, която е особено привлекателна за рекламодателите, и до която е все по-трудно да се достигне чрез традиционните медии, като телевизията и списанията.