Може би главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг трябва да обърне внимание на Азия, за да открие вдъхновение за това в какъв вид платформа може да се превърне Facebook Messenger.
Ето една идея: обединяването с популярното мобилно приложение Uber, което предоставя услуги за споделяне на пътувания с автомобили, би било от полза и за двете компании, а вероятно и за техните потребители, пише Re/code.
Подобна сделка може да бъде първата стъпка в превръщането на приложението Messenger в нещо повече от инструмент за общуване - в платформа за онлайн търговия, моделирана отчасти като азиатските ѝ конкуренти WeChat и Line.
Ето защо Зукърбърг е провел предварителни разговори с главния изпълнителен директор на Uber Травис Каланик за потенциалното вграждане на услугата в приложението Facebook Messenger, твърдят източници, запознати с обсъденото по време на разговорите.
Представителите на Facebook и Uber обаче отказват коментар по темата.
Въпросът е как Uber да се впише в Messenger? На пазарите, на които Uber се радва на най-голяма популярност, потребителите я използват всяка седмица или всеки ден. Като се има предвид това, идеята за интегрирането на често използваната услуга ще помогне за популяризирането на Messenger.
В Китай например потребителите на WeChat могат да си поръчат такси чрез самото приложение. Това се случва благодарение на факта, че в него е интегрирана услугата Didi Dache за поръчка на такси.
Подобно сътрудничество на Facebook и Uber може да е полезно и за двете страни. Facebook ще добави нова услуга, която пък може да ѝ помогне да получава повече информация за плащанията на потребителите. Така тя ще да изгради база данни, която да ѝ е от полза при бъдещи инициативи в посока онлайн търговия или продукти, свързани с преводи на пари.
Facebook обяви, че от миналата седмица е започнала тест на бутон „Купи“, който ще позволи на потребителите да купуват директно от реклама или от публикации на компаниите.
Същевременно партньорството с Facebook ще даде на Uber достъп до милиони потенциални нови клиенти. През април Зукърбърг заяви, че Messenger има 200 млн. потребители месечно.
Партньорството с Uber обаче няма да е първото такова за Messenger. През май компанията обяви, че започва да работи с Google Maps. Все още не е ясно обаче какво ще накара новите потребители да поръчват кола през Messenger вместо да използват директно Uber.
Наскоро Facebook нае бившия президент на PayPal Дейвид Маркъс и му възложи задачата да управлява Messenger, както и да помага във вземането на решения за това как в крайна сметка компанията да печели от приложението.
По време на представянето на резултатите на Facebook за тримесечието в сряда Марк Зукърбърг предупреди, че социалната мрежа не бърза и не се стреми към „евтин и лесен подход“ към генерирането на приходи от Messenger. Той многократно заявяваше, че твърде много реклама може да подплаши потребителите.