fallback

Пазар за фалшиви последователи

В интернет е възможно да си купиш добра репутация за малко пари, но учени от Санта Барбара и Юта са решени да сложат край на това

12:42 | 13.07.14 г. 1

В днешно време популярността на хора, компании и организации се измерва по броя харесвания и последователи в социалните мрежи, пише MIT Technology Review. Именно това кара определен кръг от хора да измислят начини за манипулиране на цифрите, а това доста често минава през армия от бездействащи интернет потребители, чиято работа се изразява в изграждането на фалшива репутация за съответната публикация или профил в интернет. Ново проучване осигурява свежа представа за черния пазар на фалшиви онлайн репутации, но и осветява начини за неговото обуздаване. Феноменът е познат като “crowdturfing” и представлява комбинация от crowdsourcing (наемането на голям брой хора, които допринасят с малко за постигането на голяма цел) и astroturfing (фалшива подкрепа чрез коментари и ревюта например). Терминът е измислен от екип изследователи от университета в Санта Барбара, оглавен от Бен Жао. Учените достигат до заключението, че 80% от тази активност в международен план, която се оценява на няколко милиона долара, се организира от два големи китайски сайта. Екипът на Жао е открил и няколко американски сайта, които издирват хора за такава дейност, сред които ShortTask, MinuteWorkers, MyEasyTask и Microworkers. Няколко от обявите за работа, публикувани в ShorTask например, издирват хора за следване на определен акаунт в Twitter, докато други търсят ентусиасти за харесване и коментиране на определено видео в YouTube. В ново изследване Жао и неговият екип показват начини за идентифициране на феномена чрез специален софтуер. Той изучава използването на 35 характеристики във всеки интернет профил, сред които години и местоположение, за да разпознае платените потребители. Учените са изпробвали софтуера в китайската версия на Twitter, където успеваемостта му е била между 95 и 99%. Жао не е единственият човек, който изследва crowdturfing явлението. По-рано през месеца друг екип, но този път от университета в Юта, публикува анализ на американския сайт Fiverr, който дава възможност на потребителите си да кажат какво са склонни да направят за пет долара. Учените от Юта открили, че 9 от 10-те най-популярни обяви на потребители в Fiverr предлагат crowdturfing услуги – продажба на последователи в Twitter, интернет трафик, харесвания във Facebook и др. На първо място е акаунтът Crorkservice, който е изпълнил над 600 000 такива услуги, от което е спечелил поне 3 млн. долара, съобщават учените. От MIT Technology Review са потърсили Fiverr за коментар, но от компанията са отказали такъв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:44 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още