fallback

Foursquare ще таксува компании за достъп до базата ѝ данни

Компанията търси начин за генериране на свежи постъпления

17:14 | 27.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Съоснователят на Foursquare Денис Кроули. Снимка: Getty Images News

Foursquare Labs обяви, че ще започне да таксува някои компании за достъп до нейната база данни с ресторанти, магазини и други места. Причината за този ход е, че компанията иска да започне да монетаризира информацията, събирана от „отбелязванията“, които потребителите правят чрез нейното приложение вече пет години.

Стартиращата компания от Ню Йорк преговаря с най-големите потребители на нейни данни да започнат да плащат такси или в замяна да ѝ предлагат услуги, заяви главният оперативен директор Джефри Глуек, цитиран от Wall Street Journal.

Сделките ще бъдат индивидуални и ще засегнат по-малко от 1% от всичките 63 000 компании, които използват базите данни на Foursquare, уточни Глуек, който се присъедини към компанията по-рано този месец.

Промяната в политиката може да застраши отношенията на Foursquare с външни разработчици, които разчитат на това услугата да издърпва сама имената и координатите на определени места в техните собствени приложения. Популярни приложения като Pinterest, Twitter, Vine и Flickr използват тази информация, за да помогнат на своите потребители да свържат съдържанието, което публикуват, с мястото, на което се намират.

Но таксите за достъп до данни могат да помогнат на Foursquare да създаде нов източник на приходи, за да подкрепи своите безплатни мобилни приложения. Въпреки че услугата набра популярност и има общност от 50 млн. регистрирани потребители,  в продължение на години Foursquare се опитва да изгради устойчив бизнес модел, свързан с локалната реклама.

Foursquare не разкрива данни за приходите си, но хора, запознати с финансовата дейност на компанията, заявиха през миналата година, че тя ще генерира 15 до 20 млн. долара през 2013 г. Глуек заяви, че компанията ще увеличи повече от два пъти продажбите си през тази година. По думите му таксите от достъп до данни евентуално могат да се превърнат в основна част от бизнеса на Foursquare.

Сделките могат да наподобяват договореността, която Foursquare постигна по-рано тази година с Microsoft, която се съгласи да плати лицензионни такси на фирмата. В замяна Foursquare започна да включва данни за местоположението в продукти, като търсачката Bing. По същото време Microsoft стана инвеститор във Foursquare.

Възможно е таксата за достъп данни на Foursquare да не успее да се наложи. Google си навлече гнева на няколко разработчици, когато започна да ги таксува за използването на Google Maps в приложенията или сайтовете им. Ето защо по-късно намали таксата за по-големите си клиенти.

Foursquare предупреди предварително в условията си за ползване на услугата, че „си запазва правото да таксува за достъп“ до своята база данни. Глуек заяви, че компанията планира да продължи да предлага безплатно услугата на по-голяма част от своите разработчици.

Говорителите на Yahoo, Pinterest и Twitter отказаха да коментират каквито и да било лицензионни споразумения с Foursquare.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:16 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още