Новият главен изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела подгрява битката за надмощие в перспективния облачен бизнес. Ръководената от него компания намалява цените за онлайн съхранение и в същото време предоставя на потребителите повече пространство на сървърите на групата. Акцията е насочена срещу конкурентите Apple, Google и Amazon. Промените ще важат от следващия месец, пише в постинг от понеделник в корпоративния блог на компанията.
Досега компанията искаше от потребителите по 7,49 долара за 100 GB, а сега цената пада до 1,99 долара на месец. Цените падат и за по-големите планове. 200 GB в OneDrive вече струват 3,99 долара, като досега цената беше 11,49 долара.
В България цената обаче все още не е актуализирана и 100 GB пространство струват 12 лв. за месец, а 200 GB - 18 лв.
Който сключи абонамент за офис софтуера Office 365, ще получава вече като бонус 1 терабайт памет, вместо предишните 20 гигабайта. Текущите договори ще бъдат автоматично променени, добавят от Microsoft.
Заелият директорския пост от началото на годината Надела иска да направи Microsoft по-независима от операционната система Windows на фона на смаляващия се пазар на персонални компютри. Данни и приложения трябва да са достъпни чрез мрежата от всяко устройство - включително и тези, които са произведени от конкуренцията. По-важно за Надела е услугите да работят на фонов режим на сървърите на Microsoft.Преди това Google и Apple вече намалиха цените за своите онлайн хранилища. През март Google навлезе в ценова война с намалени между 30% до 85% цени на услугата си. „Цените не следват закона на Мур. През последните пет години разходите за хардуер спадаха ежегодно с 20 до 30 процента, но цените за публичния облак намаляваха с едва осем процента годишно", обясни тогава Урс Хьолце, старши вицепрезидент по техническата инфраструктура на Google.
И Amazon предоставя на разположение на частни клиенти място на своите сървъри, но по-голямата част от приходите в тази дейност идват от корпоративни клиенти, които имат нужда от изчислителна мощ и дисково пространство за своите уебсайтове. Ценовата война на технологичните гиганти поставя под натиск и специализираните услуги за съхранение като Dropbox или Box.