fallback

Amazon е увеличил трикратно избора в своя Appstore

Очаква се утре компанията да представи своя смартфон, но според експерти тя не е в състояние да стане глобален играч на този конкурентен пазар

11:15 | 17.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Магазинът за приложения на американския технологичен гигант Amazon вече разполага с над 240 000 приложения. Така за изминалите 12 месеца броят на апликациите е бил утроен, заявява компанията в навечерието на представянето на нов, все още неизвестен продукт. Същевременно Appstore вече е наличен в над 200 държави, пише ZDNet.

Очаква се в сряда в Сиатъл Amazon да представи дългоочаквания си смартфон, за да разшири хардуерното си портфолио, в което засега влизат таблети, електронни четци и устройство за стрийминг. Amazon използва тези продукти, за да обвърже клиентите към услугите си и по-специално към Amazon Prime.

Големият избор на приложения е важен аргумент за закупуване на смартфон за много потребители. Напоследък някои алтернативни платформи като BlackBerry и Windows Phone се борят с факта, че някои потребители не успяват да намерят на техните онлайн пазари всички приложения, от които се нуждаят.

Въпреки това много Android приложения работят на модифицираната версия на мобилната операционна система на Google, която се ползва от Amazon. Тъй като Amazon не използва оригиналния Android, липсват важни услуги на Google като Maps, Gmail и особено Play Store. Вместо това Amazon залага за своя таблет, както и за Kindle Fire TV, на своя Amazon Appstore. 

Според Amazon магазинът ѝ привлича все повече разработчици. През миналия месец са се регистрирали двойно повече програмисти, отколкото през май 2013 г. „Разработчиците ни казват, че установяват по-голям прием и често по-високи приходи, ако предлагат своите приложения и игри в Amazon Appstore“, казва Майк Джордж, вицепрезидент за AppStore и игрите, цитиран в съобщение за пресата.

Не всички анализатори обаче са убедени в успеха на евентуалния смартфон на Amazon. „Остава въпросът защо Amazon иска да навлезе на пазар, на който преди него вече са се провалили мнозина“, коментира Джули Аск, вицепрезидент и анализатор във Forrester Research. „Има много неща, които Amazon може да подари, за да насърчи и продажбите, но дали това е една дългосрочна стратегия?” По думите ѝ редица други производители имат значително предимство в областта на приложенията и услугите. „Затова Amazon има нужда от нещо наистина голямо, за да привлече вниманието към себе си“. 

„Нека сме честни – въпреки голямата война на екосистемите срещу Apple или Google Amazon определено не е в състояние да стане глобален играч на един конкурентен и вече разработен пазар. Подобно на поредицата Kindle Fire новото устройство ще се появи първо САЩ, а след това във Великобритания и Германия, най-важните пазари за компанията в Европа“, допълва анализаторът Томас Хъсън. Чрез свързването на Amazon Prime със силно субсидирано устройство обаче Amazon можела да предостави на своите най-добри клиенти едно по-различно преживяване и да повиши приходите си, допълва той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:26 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още