Битката за небето продължава с пълна сила. Във вторник стана ясно, че Google е похарчила 500 млн. долара за придобиването на Skybox Imaging - компания, която използва малки сателити, за да изпраща снимки с висока резолюция от орбита. Изявлението идва само два месеца, след като технологичният гигант придоби друга подобна компания – Titan Aerospace, която разпръсква безжична интернет връзка от специални дрони на голяма височина в атмосферата.
Междувременно през март стана ясно, че Facebook е похарчила 20 млн. долара за Ascenta – друга компания, занимаваща се с производството на дрони. От Google имат намерение да ползват сателитите на Skybox, за да подобрят картовия си софтуер, като се снабдяват о с актуални снимки с висока резолюция. “След време дори се надяваме, че екипът и технологиите на Skybox ще ни позволят да подобрим достъпа до интернет и да помагаме на екипите, борещи се с бедствия – сфери, от които Google се интересува от години," казват представители на компанията. В момента Skybox има само един сателит в орбита, но идеята е там да се изпратят още няколко, които да покриват цялото земно кълбо във всеки един момент. Снимките ще се обновяват непрекъснато и ще бъдат от полза на всички – от компании, занимаващи се със земеделие, до инвестиционни фондове и различни бизнеси. По време на специална демонстрация по-рано през годината Skybox показа как сателитите могат да бъдат използвани за откриване на петролни залежи от космоса. В момента Google купува подобни услуги от други компании в сектора, който се оценява на 12 млрд. долара. Въпреки това бизнесът със сателитни снимки не е особено голям що се отнася до фирмите, които предлагат подобни услуги. Основните играчи – DigitalGlobe и Airbus Defence & Space, имат само няколко активни сателита, а събраната от тях информация се продава главно на правителства. DigitalGlobe печели 87% от приходите си от правителства, които искат да наблюдават границите си. Google вече запълни нова ниша в областта, използвайки оборудвани със снимачна техника самолети. Именно те направиха възможна появата на услугата Google Earth. Технологичният гигант обаче се цели по-високо и иска по-добро качество на снимките и по-често опресняване на информацията. “Актуалността наистина е от значение в картите,” казва Джеймс Кроуфорд от Orbital Insight – компания, която поддържа база данни от сателитни снимки. “Ако ви трябва сателитна снимка и тя е на пет години, това е проблем”, допълва той.