fallback

Мобилните приложения се насочват към алкохолната индустрия

В САЩ вече могат да поръчват алкохол през смартфоните си

17:32 | 27.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мечтаете си за магазин за алкохол, който да е на една ръка разстояние, дори да се намира в джоба ви? Тези мечти вече не изглеждат като мираж.

Бързо набиращи скорост мобилни приложения обещават да доставят бързо и лесно любимите напитки на потребителите, които са готови да ги поръчат през смартфоните си.

Приложенията за iOS като Drizly, Thirstie и Drinkfly са сред онези, които предлагат доставки на алкохолни напитки по домовете в големи градове като Ню Йорк, Чикаго и Бостън. Компаниите, които стоят за този тип софтуерни предложения обаче, планират бързо разрастване на дейността си.

Drizly тъкмо приключи кръг на финансиране от 2,5 млн. долара, получено от венчър фонд. Преди това тя се възползва от инвестиции в размер на 2,3 млн. долара, пише технологичният блогт Mashable. Друго ново приложение, наречено Saucey, обслужва Санта Моника, Холивуд, Бевърли Хилс и  други квартали на Лос Анджелис.

Главният изпълнителен директор на Saucey Крис Вон заяви, че вижда „огромни възможности“ в доставките на алкохолни напитки на потребителите. „Алкохолът е една от най-големите, най-старите и най-устойчивите индустрии в света. Но е останала недокосната от технологиите“, коментира Вон.

Това бързо се променя с появата на редица приложения, които имат задачата да преодолеят пространствената пропаст между магазините за алкохол и вратите на клиентите. Разработчиците на приложения и маркетинговите гурута виждат в това нови възможности за печалба.

Потребителите, свикнали всичко да е "на една заявка" разстояние, твърдят, че обичат удобството, дори и то да им струва няколко долара повече. И ако едно приложение може да попречи на едно страхотно парти да се провали, това е достатъчно добра причина то да влезе в употреба.

Всъщност приложенията работят като посредник между местните магазини за алкохолни напитки и потребителите. Понякога самият търговец доставя продукта, но в част от случаите има външни, независими доставчици. А основното предимство се крие в това, че напитките се доставят за по-малко от час.

Заради законодателството в САЩ и факта, че пазарната ниша е нова, много стартиращи компании в областта срещат юридически спънки. Комисията за контрол на алкохола в Мичиган в момента проверява приложението DrinkDrivers, за да се увери, че отговаря на законите в щата, които предполагат, че може да се доставят само бира и вино.

В някои щати доставките на твърд алкохол са забранени, докато тези в Масачузетс и други места не поставят конкретни условия.

Едно нещо е ясно – собствениците на тези приложения трябва да вземат мерки срещу продажбата на алкохол на непълнолетни. За да се регистрира в Saucey, потребителят трябва да посочи рождената си дата и да се съгласи личната му карта да бъде проверена при доставката.

Експертите в областта на превенцията на злоупотребата с алкохол не са поддръжници на услугите за доставка на алкохол, защото смятат, че те го правят прекалено достъпен и съблазнителен. Но предприемачите намират идеята за неустоима, когато става дума за използването на нови технологии.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:16 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още