Преди три месеца софтуерният гигант Microsoft обяви, че Сатя Надела ще стане третият изпълнителен директор на компанията в историята й. Това се оказа умен избор, пише Business Insider.
Само за няколко седмици компанията има ново, по-уважително отношение към клиенти, разработчици и конкуренти, а акциите й се търгуват на 14-годишен връх, над 40 долара за ценна книга.
Бърз преглед на развитието в Microsoft показва, че компанията се променя с трескави темпове.
В рамките на последните няколко дни...
Надела доказа, че войната с Apple е приключила. Microsoft ползва iPad и iPhone със софтуер на Microsoft и облачни услуги на различни публични демонстрации – на своята конференция за разработчици и на голямата си потребителска конференция. Очаква се продукти на Apple да се появят на сцената и на голямата конференция за партньорите на компанията през юли.
Под ръководството на Надела Microsoft сложи край на „една от най-превъзходните ценови измами в потребителските технологии“, както я описа блогърът Пол Търот. Microsoft обяви, че ще приключи практиката да кара потребителите на Xbox да плащат за по-висок абонамент Live Gold, само за да ползват развлекателните характеристики на конзолата.
Надела разговоря лично с анализатори от Wall Street по време на конферентния разговор за тримесечието. Предишният шеф на компанията Стив Балмър не го правеше. При това уцели правилния тон между увереност и скромност, като заяви пред анализаторите, че новото отношение на Microsoft е „смелост в лицето на реалността“.
Надела въведе Microsoft в най-горещия нов пазар, наричан „интернет на нещата“, който се очаква да достигне стойност от 1,6 трлн. долара в рамките на четири години, по данни на Microsoft, и 19 трлн. долара за десетилетие, според Cisco. Microsoft стартира нова база данни, нова облачна услуга и нов център за анализ на big data за приложения за „интернет на нещата“.
Освен това той обяви, че Microsoft ще разработи версия на Windows за т. нар. носими устройства.
В рамките на последните няколко седмици ...
Надела убеди разработчиците да създават повече приложения за Windows 8 и Windows Phone, като им предложи това, което е известно като „Свещения граал“ в разработването на приложения - инструменти, които дават възможност на програмиста да напише веднъж приложението и лесно да го конвертира за всички версии на Windows (Windows 8, Windows Phone и Xbox), както и за iOS и Android.
След като разгледа новите инструменти, разработчик коментира: „Това беше много стратегически ход. Microsoft предлага много подкрепа, улеснявайки работата с тях.“
Надела направи Windows безплатен за всички устройства с 9-инчови или по-малки дисплеи, което е съществена смяна на бизнес модела за Windows.
Освен това разреши на Nokia да продължи да продава новите си устройства с Android. Този избор на Nokia, докато придобиването още чакаше одобрение от регулаторите, беше голямо притеснение за Microsoft. За Microsoft на Надела обаче това е само дребна подробност.
Microsoft вече не разглежда всичко, което „не е Windows“, като враг на Microsoft. Надела възприема Android като просто още една платформа, на която може да работят софтуерът и облачните услуги на Microsoft.
През последните няколко месеца ...
Надела пусна Office пакет за iPad, въпреки че версия на Office за тъчскрийн все още не е налична за Windows 8. Пускането на Office за iPad преди Windows 8 всъщност е решение на Балмър, но Надела го използва за първата си публична изява.
Той направи пределно ясен основния си план: софтуерът на Microsoft ще работи с всички устройства чрез услуги и приложения.
И все пак Надела има още големи проблеми за разрешаване...
Трябва да накара хората да заобичат Windows 8 и Windows Phone 8.
Трябва да попречи на Google да открадне обяда на Microsoft с Google Apps и Chromebooks.
Трябва да се справи с интеграцията на Nokia.
Ако не успее, трябва да подготви нови операционни системи и мобилни устройства, които хората наистина да искат.
Трябва да прехвърли корпоративните клиенти от старите софтуерни пакети към облака, без да се лиши от доходоносните Microsoft Office, Windows Server, базата данни SQL Server, Microsoft Exchange и т.н.
Трябва също да поднови корпоративния си търговски отдел, за да отговори на новото отношение и новите цели на Microsoft.