fallback

Михал Табаковски: Облачните услуги предлагат ненадмината гъвкавост

Технологиите са най-полезни, когато станат изцяло невидими за крайния бизнес потребител, смята директорът в SAP

09:06 | 15.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Михал Табаковски. Снимка: SAP

Михал Табаковски работи в областта на приложния софтуер в IT индустрията в продължение на 16 години и се специализира в областта на CRM решенията (Customer Relationship Management) през последните 13 години. През това време Михал сътрудничи на множество различни компании, представляващи различни индустрии и има натрупан богат опит в консултирането, препродажбите, развитието на бизнеса и управлението на проекти.

След като се дипломира в Университета за науки и технологии в Краков, Полша, през 1998 г. Михал започва кариерата си в полския клон на международна компания, доставчик на софтуер (Baan Company). През 1999 г. той се присъединява към SAP и ръководи различни екипи. През 2013 г. той е назначен за директор развитие на бизнеса на SAP за CRM решения в Централна и Източна Европа.

Г-н Табаковски, от всички възможни линии на бизнеса, защо точно CRM върху облака?

От ранните дни на CRM (Customer Relationship Management, система за управление на взаимоотношенията с клиенти, б. ред.) тези решения винаги са имали челна позиция, що се отнася до приемането на нови технологии, комуникационни канали или методи за поставяне – така че тяхното разгръщане в облака изобщо не е изненада. Естеството на бизнес процесите, подкрепяни от Customer Relationship Management решенията, винаги е изисквало допълнителни възможности, когато си е „взаимодействало“ със софтуера – нека да вземем мобилния достъп или интеграцията с телефонните системи като примери… 

И днес облакът не е просто визия – той е реалност, и изглежда доста очевидно, че CRM решенията оползотворяват всичките предимства, които идват със SaaS (Software-as-a-Service) типа на поставяне: лесната употреба, кратката имплементация и безпроблемния достъп от всякакви видове устройства – PC браузер, смартфон, таблет, т.н..

Добре, говорейки за предимствата на такива методи на поставяне – какво е бизнес предложението зад oблачния CRM?

Както споменах по-рано, облачното поставяне предлага ненадмината гъвкавост и организациите могат да консумират последното поколение технология и комплексни бизнес решения без лутане сред инфраструктурата. Някой беше казал, че когато става въпрос за разрешаването на бизнес проблеми за клиента, технологиите са най-полезни, когато станат изцяло невидими за крайния бизнес потребител. Намирам това твърдение за изключително акуратно по отношение на oблачния CRM – и особено за предлагания от SAP облачен CRM.

Компаниите могат да скалират богат набор от функционалности за продажби, маркетинг, услуги – също и във високо разпределени IT пейзажи, като тези, например, за мобилните решения, без да трябва да се съобразяват със системната архитектура. Мобилните приложения могат просто да бъдат свалени от публично наличните сайтове (като AppStore за iOS устройствата) и всичко, което потребителят трябва да направи, за да „конфигурира“ приложението, е да предостави (copy-paste в повечето случаи) линк, водещ към правилната системна зона.

Цялото персонализиране и трансфер на данни ще се случат автоматично, на заден план. Такъв подход прави процеса по подмяна, например на мобилни устройства, изключително опростен. Облачните CRM системи могат също много лесно да се интегрират към транзакционната система на компанията (например ERP) и да използват съществуващите данни и по мобилен път.

Ще замести ли облачният CRM „традиционните“ on-premise CRM системи? Защо компаниите биха направили това прехвърляне?

Не мисля, че CRM в облака напълно ще замени света на on-premise инсталациите. За някои компании, представляващи различни индустрии, CRM on-premise работи добре и не създава нужда да се смени доказания подход. Факт е, обаче, че все повече и повече от новите CRM поставяния са облачни. Това е също и случаят при клиентите, които вече използват различни on-premise решения от SAP. CRM в облака може лесно да скалира съществуващата инфраструктура и да предложи механизми за пълна интеграция за такъв тип хибридни модели на поставяне, където той се свързва до транзакционната система на вече съществуващи модули. Това е много удобен начин да се подсилят съществуващите решения без да се инвестира в хардуер, бази данни, поддръжка, администрация, т.н. И все повече и повече компании тези дни го намират изгодно.

Може ли да обясните услугата?

Тя е наистина изключително проста – облачният доставчик, компании като SAP, доставят всичко свързано с хардуер, бази данни, резерви, системна поддръжка, администрация и др. Всичко, от което клиентът се нуждае, е устройство с интернет достъп, за да консумира услугата. Естествено, преди продуктивна употреба на облачни CRM, има имплементационна фаза, по време на която системата се настройва, за да срещне специфичните нужди на конкретния клиент спрямо конкретния бизнес процес. Но от перспективата на крайния потребител услугата леко наподобява употребата на електричество или медия – като потребители се нуждаем просто да се свържем към мрежата и включим устройството си, без да се притесняваме как енергията се произвежда, предава и така нататък.

Какъв е лицензионният/абонаментният модел?

Що се отнася до лицензионния модел, той е по-семпъл дори и от примера с електричеството, който дадох – няма измерватели или тарифи. Има единствено фиксирана месечна абонаментна такса за потребител. Това включва абсолютно всичко и няма други асоциирани разходи. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:11 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още