Социалните мрежи се превръщат в неизменна част от CRM (Customer relationship management) системите, коментира в ефира на Bulgaria On Air Орлин Дочев, управляващ партньор в Next Consult. Едно от предимствата на включването на социалните мрежи е, че прави системата по взаимодействие с клиентите по-достъпна. Дочев поясни, че чрез създаването на специални групи между служители и клиенти обсъждането на проекти става по-достъпно. Поддържането на хронология на дискусиите също е предимство, неформалното обсъждане е друг плюс и т.н., коментира експертът.
Той заяви още, че предимство на внедряването на автоматизирани системи по обслужване на клиенти е регламентирането на задълженията и отговорностите на работещите. По този начин комуникацията и проследяването на изпълнението на задачите става по-лесно и достъпно.
Ползването на системата чрез облачни технологии улеснява достъпа до нея от различни места и много хора, коментира още Дочев. Той допълни, че подобни услуги добиват все по-голяма популярност сред компаниите на българския пазар. Експертът поясни, че преди да бъде внедрена подобна система, предоставящата я компания прави оценка на различните бизнес процеси и отдели. Въз основа на направената оценка се залагат и реални цели, за чието изпълнение след това се проследява. Ключов фактор за успеха при внедряването на CRM системата е ангажираността на мениджърите, допълни още Дочев.