fallback

Apple преосмисля стратегията си за музикалната индустрия

Концернът планира да представи подобна на Spotify стрийминг услуга и iTunes за Android

16:01 | 24.03.14 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Apple е в процес на преговори със звукозаписните компании за предлагане на услуга за музикален стрийминг по модела на Spotify. Както съобщава Billboard, позовавайки се на три неназовани източници, компанията е "в проучвателни разговори" във все още ранна фаза. Паралелно Apple дори обмисляла iTunes приложение за мобилната операционна система Android.

„Те говорят с представители на звукозаписните компании за възможността за прехвърляне на клиентската база към стрийминг услуга", казва един от източниците от музикалната индустрия. „Така че, ако си купите една песен за 1,29 долара и я добавите към вашата библиотека, iTunes може да ви информира по електронната поща, че може да получите достъп например за 8 долара на месец за тази позиция и всички останали качени песни в iTunes Store. Но всичко това все още е на етапа „какво би станало, ако...“.

Очевидно с новата си стрийминг услуга и приложение за iTunes за Android американският концерн иска да намери нови бизнес полета, защото в момента той трябва да се бори със значителен спад в изтеглянията на музика. По данни на Nielsen те са паднали с 13% през текущата година. Броят на общите продажби на дигитална музика е намалял спрямо предходната година с 11 на сто.

И докато броят на свалянията на музика намалява, стрийминг услуги като Spotify, Pandora и дори YouTube се радват на растяща популярност. Според скорошен доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка стрийминг услугите в САЩ през 2013 г. са имали общи приходи в размер на 1,4 милиарда долара от абонамент, реклама и лицензи. Това представлява увеличение от 39 процента в сравнение с 2012 година. За разлика от тях, генерираните от даунлоуд приходи са намалели с 3,2 на сто до 2,9 млрд. долара.

Подобни данни идват и от доклад на Световната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI), според който увеличението на приходите от абонаменти за стрийминг услуги в световен мащаб е 51 процента, докато приходите от даунлоуд са се свили с 2,1 на сто.

Информацията от Billboard съвпада с други материали, според които Apple преосмислят стратегията за музикалните си услуги. С iTunes Radio от септември компанията вече предлага стрийминг услуга. С него потребителите могат да създават свои собствени радиопрограми или да избират от над 200 подредени по жанр станции. Въпреки това обаче за разлика от услугата на Spotify или Google Music тук индивидуални парчета не могат да бъдат директно избирани.

Засега iTunes Radio е свързан с приложението iTunes. За старта на новата мобилна операционна система iOS 8 обаче то може да стане и самостоятелно приложение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:48 | 19.08.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още