Бъдещите мобилни приложения на Yahoo ще разполагат с изкуствен интелект, който ще им позволи да бъдат използвани като лични асистенти, пише MIT Technology Review. Компанията е отпуснала субсидия в размер на 10 млн. долара на университета “Карнеги Мелън”, който ще се заеме с разработката. Засега проектът е известен под името InMind и е насочен към мобилните устройства. През миналата седмица стана ясно, че InMind трябва да е завършен до 5 години, като екипът, занимаващ се с него, ще получи достъп до технологичния център на Yahoo, който е отговорен за имейл и новинарските услуги на компанията. Идеята е изследователите да са запознаят с технологиите и да създадат подходящи приложения за мобилни устройства. Експерименталните апликации и услуги ще бъдат изпробвани от хилядите студенти и служители в Карнеги, преди да бъдат пуснати за сваляне в интернет. “InMind е следващо поколение личен асистент, който ще ни помага в ежедневието чрез мобилните ни устройства,” коментира Субра Суреш, президент на “Карнеги Мелън”, по време на събитие в университета, на което беше обявена съвместната работа с Yahoo. С проекта си Yahoo иска конкретен продукт от външните разработчици, което не е типично за интернет компании, финансиращи университетски екипи. Обикновено компаниите субсидират академичната общност за общи разработки, а не за създаването на приложения със специфични функции, които обикновено се изграждат от екипи на самата фирма. Подходът е в пълен синхрон с убежденията на изпълнителния директор на Yahoo - Мариса Майер. Според нея Yahoo трябва да реформира бизнеса си и да върне репутацията си, което може да се случи само с използването на информация за това как потребителите използват услугите на компанията, от какво са недоволни и какво според тях има нужда от оптимизация. Именно такава информация ще бъде осигурена от студентите на университета “Карнеги Мелън”. Рон Бранчман, който оглавява Yahoo Labs, очаква проектът InMind да включва приложениe, което може да води елементарен разговор с потребителя. Например да отговаря на въпроси и да задава нови, като прави предположения, базирани на новата информация. “Подобна функция липсва в Siri,” казва Бранчман, допълвайки, че личният асистент на Apple е впечатляващ, но не се опитва да разбере контекста, в който му е зададен даден въпрос. С други думи Siri не се опитва да разбере какво потребителят прави в момента или от какво евентуално има нужда. Проектът е замислен от Бранчман и Том Мичъл, шеф на отдела за машинно инженерство в “Карнеги Мелън”. Преди години двамата работят заедно по финансирания от Пентагона проект CALO, наученото от който използва и Apple при създаването на своето Siri. Информацията, натрупана от първоначалните изпитания, ще позволи на екипа да разбере по-добре какво точно правят потребителите в своя имейл или в сайта на Yahoo, което ще им позволи да създадат по-добри и удобни за използване приложения, смята Жюстин Касел, професор в университета и съръководител на InMind заедно с Мичъл. “За да персонализираш даден продукт, трябва наистина да се посветиш на психологията на своите клиенти,” споделя тя. Касел припомня за вече съществуващи проекти на “Карнеги Мелън”, които могат да са от полза при разработката на новите приложения. Системата NELL например, която през последните четири години изследва онлайн текстове, трупайки база от данни, които могат да бъдат използвани за идентифициране на интересите на даден човек. Касел смята, че усилията могат да доведат екипа и до CHORUS, който представлява изкуствен интелект, способен да води разговор с истински човек.
fallback
Yahoo инвестира 10 млн. долара в разработката на по-умно Siri
Изкуственият интелект ще бъде част от нови мобилни приложения
11:15 | 02.03.14 г. 1напиши коментар
fallback
Още от Софтуер виж още