Samsung е гигантска компания, която има 427 000 служители, годишен оборот от над 270 млрд. долара, както и 600 млрд. долара в активи, разпръснати между 80 подразделения. Не е ли малко странно тогава, че Google успя с лекота да извади корейската корпорация от равновесие. И то два пъти. Използвайки Motorolla. В нова публикация екипът на Forbes припомня фактите. Защо? На първо четене двете компании трябва да са много добронамерени една към друга. Samsung е главният виновник за успеха на мобилната платформа на Google – Android, която контролира 81% от пазара. Проблемът е, че Samsung иска цялата слава за себе си. На компанията не й е достатъчно, че прави едни от най-популярните таблети и смартфони на пазара, но и се опитва да прикрие Android и съответно ролята на Google в постижението си. Samsung стори това, използвайки нещо, наречено TouchWiz. Това на практика е нов интерфейс за операционната система, който напълно променя облика на Android, без да влияе на функциите му. По този начин клиентите, които купуват мобилно устройство на Samsung, нямат никаква идея, че операционната им система е именно Android. Проблемът нямаше да е чак толкова голям, ако Samsung не беше започнала да премахва части от Android и да ги преработва леко, представяйки ги впоследствие за свои. Медиите и клиентите реагираха негативно на всичко това, твърдейки, че TouchWiz заема много място, излишно натоварва хардуера, а новите приложения са идентични или дори по-лоши от оригиналните. От Samsung не се трогнаха от реакциите и дори започнаха да използват своя TouchWiz в smart TV устройствата си – пазар, на който компанията също доминира. Програмистите на корейците дори започнаха да изграждат конкурентна на Android платформа, наречена Tizen. Тя използва интерфейса на TouchWiz, което прави подмяната на софтуера абсолютно неразличима за крайния потребител. Крайната цел бе ясна: всички устройства на компанията да преминат от Android на Tizen – нещо, което Google не можеше да допусне. Как? С помощта на Motorola. На 15 август 2011 г. Google обяви, че е купила Motorola Mobility за 12.5 млрд. долара. С придобиването на компанията електронният гигант получи достъп до повече от 20 000 патента и публично обяви, че сделката няма да компрометира отношенията му с досегашните партньори, произвеждащи мобилни устройства.
fallback
Как Google подчини Samsung два пъти, използвайки Motorola?
Интернет гигантът купи производителя на мобилни устройства, използва го срещу повярвалия си партньор, след което го продаде на Lenovo
14:09 | 16.02.14 г. 2напиши коментар
fallback
Още от Софтуер виж още