Activision Blizzard трябва да се примири със спад в приходите. Компанията, която седи зад поредицата видеоигри Call of Duty и World of Warcraft, отчита за изминалата година спад в приходите от 6% до 4,6 млрд. долара (3,4 млрд. евро). Печалбата се срина с цели 12 на сто до 1 млрд. долара, предава Ройтерс, позовавайки се на съобщение на компанията.
Цели 34 на сто от приходите Activision е осъществила чрез "дигитални канали", тоест онлайн. Година по-рано този дял бе 32 на сто.
Само през четвъртото тримесечие създателят на игрите е имал приходи от 1,52 милиарда долара – с 240 млн. долара по-малко, отколкото през същия период на миналата година, но повече от прогнозираните през ноември 1,25 млрд. долара. Нетната печалба пада от 354 млн. до 174 млн. долара.
За първото тримесечие на текущата фискална година Acivision Blizzard очаква приходи от 885 млн. долара, а за цялата година - около 4 млрд. долара.
Activision Blizzard си изкарва парите с игри за персонални компютри и конзоли на Sony, Microsoft и Nintendo. Базираната в Санта Моника, Калифорния, компания е един от най-големите играчи в бранша, но стана независим едва от миналото лято. Преди това той бе част от френската медийна група Vivendi.
Сделката позволи на Vivendi да се съсредоточи върху основните си дейности: френската компания за безжични услуги SRF, фирмата за платена телевизия Canal+ Group и базираната в САЩ Universal Music Group. Тези три групи са осигурили близо 3/4 от приходите на Vivendi за 2012 г.
Приходите в игралната индустрия се считат за много променливи. Само един хит може да се окаже решаващ за добро или зло. С резултатите си Activision Blizzard надмина очакванията на инвеститорите. В следборсовата сесия в четвъртък акциите се повишиха с близо 8 на сто.