Край със забавленията и игрите за Vivendi. Както съобщава Businessweek, френският телевизионен и телекомуникационен гигант ще продаде по-голямата част от 61-процентния си дял в Activision Blizzard на компанията за видео игри и група инвеститори, начело с шефовете ѝ.
Империята за игри със сигурност е силен актив в развлекателния бранш, но е и един архетипен бизнес, който може би не е най-добрият начин за Vivendi да обслужва огромните си дългове, възлизащи на около 15,5 млрд. долара към края на март. Ако последните версии на "Call of Duty" или "World of Warcraft" не оправдаят очакванията, Activision може бързо да се окаже в трудна финансова ситуация.
В същото време производителят на видео игри отчита силни резултати от сливането си с Vivendi през 2008 г. насам. Той успя да увеличи годишните си приходи със 60% и излезе от загуба от 107 млн. долара на печалба от 1,1 млрд. долара за миналата година, отчасти благодарение на Blizzard Entertainment, която Vivendi сложи на масата при сливането.
Сделката по продажбата предвижда Aktivision да изкупи 429 млн. от акциите си обратно от Vivendi за 5,83 млрд. долара или 13,60 долара на акция - цена, която е с 10% под нивата на търговия напоследък. Освен това главният изпълнителен директор Робърт Котик и съпрезидентът Брайън Кели оглавяват група от инвеститори, която ще придобие още 172 млн. акции за 3,24 млрд. долара - около 1/4 от компанията. Vivendi ще си запази дял от 12%.
Сделката ще позволи на Vivendi да се съсредоточи върху основните си дейности: френската компания за безжични услуги SRF, фирмата за платена телевизия Canal+ Group и базираната в САЩ Universal Music Group. Тези три групи са осигурили близо 3/4 от приходите на Vivendi за миналата година.