fallback

Zynga продължава да губи играчи

Акцията на концерна се срина с 14% в следборсовата търговия заради мрачната перспектива за следващото тримесечие

16:16 | 26.07.13 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Доставчикът на онлайн игри Zynga не успя да излезе от кризата и през второто фискално тримесечие. В действителност компанията успява да намали загубата си, а дори и да отчете по-добри резултати от очакваното, но перспективите за бъдещия бизнес остават мрачни.

Потребителският интерес за онлайн игри става все по-слаб. Zynga отчете тримесечна загуба от 15,8 милиона долара, или по 2 цента на акция, при приходи от продажби в размер на 230,7 милиона долара. За същия период година по-рано приходите бяха в размер на 332,50 милиона долара, а загубата - от 3 цента на акция. На коригирана основа загубата за последното тримесечие е в размер на 1 цент. Анализаторите очакваха чиста загуба от дори до 4 цента на акция, пише Wall Street Journal.

Zynga не успява да спре значителната тенденция на спад в броя на месечно активните потребители: през отчетния период броят им е само 187 млн. През първото тримесечие тази цифра бе 253 млн, а през четвъртото тримесечие на 2012 г. - близо 300 млн.

Перспективите за текущото тримесечие не са розови: приходите си Zynga оценява на 175-200 млн. долара при коригирана загуба в диапазона от 5-9 цента на акция. Участниците на пазара бяха като полети със студен душ заради перспективите – те очакваха коригирана загуба от 2 цента при приходи от 214 милиона долара. Цената на акциите на Zynga се срина с 14% в следборсовата търговия.

След последните разочароващи данни Zynga извади в началото на юни „червения молив“. Почти един на всеки пет служители трябва да се оглежда за нов работодател. Това представлява около 520 служители. Рязкото намаляване на броя служители подчертава тежкото положение, в което попадна някогашната компания-флагман на игрите в социалните медии. С радикалните мерки групата се надява да постигне обрат. По този начин да бъдат спестени между 70 и 80 милиона долара на година. Работната сила ще бъде намалена до около 2300 души – с 400 по-малко от броя ѝ в момента на IPO-то през декември 2011 г.

Кризата във виртуалния доставчик на игри засегна и основателя на компанията Марк Пинкъс. Той бе заменен на поста главен изпълнителен директор от Дон Матрик, който досега ръководеше игровото подразделение на Microsoft (Interactive Entertainment Business) и отговаряше пряко за разработването на конзолата Xbox, а преди това в продължение на дълго време е работил в компанията за PC игри Electronic Arts. Пинкъс остава в компанията като председател и изпълнителен продуктов мениджър. И двамата мениджъри са на пряко подчинение на борда на дружеството. По отношение на тримесечните данни Матрик заяви, че „нищо не може да бъде разкрасено“. Zynga не се намирала там, където мениджърите искат да я отведат. „Zynga разочарова очакванията на инвеститорите, пропусна собствените си цели и, което е по-лошо, не отговори на нуждите на потребителите“, добави Матрик.

Ще отнеме време, преди да бъде направен обратният завой. Матрик предполага, че групата ще трябва да се бори с волатилни приходи и печалба в продължение на две до четири тримесечия, в които ще подготвя новата си стратегия. Като първа стъпка Матрик обяви, че Zynga се отказва от заявлението си за лиценз за хазартна дейност в САЩ. Предшественикът му в изпълнителния стол Пинкъс подаде заявление за такъв лиценз в САЩ. Сега обаче Zynga иска да изчака и да види как ще се справи с този бизнес в Обединеното кралство.

Zynga все още е много млада компания. Основаният през 2007 г. стартъп преживя мълниеносно издигане, нае програмисти в голям мащаб от конкуренти като Electronic Arts и придоби и погълна няколко конкурента. Но след IPO-то Zynga не се развива добре. Компанията изглежда пропусна основната тенденция в света на игрите за мобилни устройства.

Едва през миналата година компанията скочи надълбоко в света на мобилните устройства – вероятно твърде късно, пише още Wall Street Journal. Групата се опита да се самодисциплинира и да намали броя на игрите в портфейла си. Сега ударението трябва да бъде поставено на игри с по-високо качество. Zynga иска да избяга от класическите си продукти, а вместо това да прави игри със средна сложност, които са визуално по-богати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:14 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още