World Joyland е тематичен парк в Китай с кентаври и върколаци. Той е странна интерпретация и почит към онлайн играта World of Warcraft. Построен е през 2011 г. и се намира в Чанджоу, на няколко часа с високоскоростен влак и автобус от Шанхай. Изпълнен е с герои и атракции, които приличат поразително на тези от играта на Activision Blizzard. Разликите са тъкмо достатъчни, за да не може американската софтуерна компания да предяви каквито и да било претенции. Както вървят нещата, World Joyland обаче може да реши да потърси вдъхновение на друго място, пише BusinessWeek.
Играта на Activision все още е номер 1 в света с 8,3 млн. играчи към края на миналото тримесечие, според данни на създателите ѝ. Тези числа обаче представляват спад в сравнение с 12 млн. играчи през октомври 2010 г., а през май Activision обяви, че е загубила 1,3 млн. играчи през първото тримесечие на 2013 г., основно в Азия.
Според доклад на инвестиционната банка T.H. Capital от началото на юли броят на потребителите на World of Warcraft в Китай може да се увеличи леко през второто тримесечие, но ангажираността на играчите, измерена по броя на часовете игра, вероятно ще продължи да намалява.
World of Warcraft спечели позиции в Китай, след като през 2000 г. в страната бяха забранени конзолите за видео игри. В момента Activation обаче страда от факта, че все повече китайски геймъри се отказват от интернет кафетета за сметка на евтините смартфони и таблети.
Също като в САЩ и на други места, геймърите в Китай, които в миналото бяха запленени от интензивните и сложни игри на Warcraft, се преориентират към по-прости игри, които са бързи, конкуренцията е засилена или пък се играят от един участник в движение. Основният печеливш от тази ситуация до момента е Tencent - фирма, която управлява и най-популярната чат система в Китай. Освен че прави свои собствени игри, Tencent има и отворена платформа за разработчици на компютърни и мобилни игри и други услуги. В началото на юли компанията обяви, че очаква приходи от 489 млн. долара от платформата или с 50% над резултатите за миналата година.
Activision се опитва да намери нови начини да се хареса на феновете на World of Warcraft, както и на по-неангажираната аудитория. На 8 юли фирмата обяви плановете си да пусне в Китай Hearthstone: Heroes of Warcraft. Въпросната игра е "измамно проста" и "лесна за усвояване", твърди главният изпълнителен директор на Blizzard Entertainment Майкъл Морхейм.
С хитове като Call of Duty Activision все още се справя добре в САЩ и други страни, където конзолите са добре приети на пазара. Акциите на компанията са се покачили с 40% от началото на тази година. В Китай обаче спадът на World of Warcraft налага промяна в местния партньор на фирмата - NetEase, който изключи някои от неизползваните си онлайн сървъри, въпреки че приходите от онлайн игри нарастват. Компанията планира да пусне "доста нови заглавия", като фокусът ще е "върху по-състезателния тип игри".