Американският технологичен концерн Apple е преодолял поредното препятствие пред пускането на интернет радио. Компанията е сключила лицензионна сделка с музикалната компания Warner Music Group и нейното издателско подразделение Warner Chappell, съобщават New York Times, Wall Street Journal и блогът CNET.
Новата услуга, която медиите нарекоха „iRadiо“, ще бъде безплатна и ще се финансира чрез реклама. Потребителят ще може да избира вида музика, но не и отделни конкретни песни. Според американските медии услугата ще стане реална конкуренция на Spotify и Pandora до няколко месеца.
Apple работи под високо напрежение над приключването на лицензионните преговори до началото на своята конференция за разработчиците WWDC, пише New York Times. Въпреки това музикалното дъщерно дружество на Sony с изпълнители като Алиша Кейс и Пинк настоява за по-висока лицензионна такса, а позициите са доста далеч една от друга, заявява пред Wall Street Journal информиран източник.
Лидерът в музикалната индустрия Universal Music вече сключи сделка с Apple преди месец, а сега води преговори за използване на каталога на Sony. Според източници на New York Times компанията предлага по-изгодни условия на лейбълите и издателите, отколкото популярното в САЩ интернет радио Pandora Radio. Анализаторите предполагат, че iRadio ще предложи функции, които липсват в Pandora, сред които превъртане на песента напред или назад, както и функция „купи с един клик”.
Със своята платформа iTunes Apple се превърна в най-големия в света продавач на музика. С продажбата на сваляния на музика концернът получава милиарди долари на година, по-голямата част от които обаче отиват за музикалните концерни. Аудиторията на iTunes наброява 500 млн. души, а активните потребители на Pandora не превишават 70 млн.
Напоследък обаче все повече фенове намират услугите за стрийминг, при които музиката не се сваля, а се просвирва директно онлайн в мрежата.