fallback

Microsoft призна за провала на Windows 8

Концернът е продал 100 млн. лиценза за операционната система за шест месеца и готви мащабни промени

14:48 | 07.05.13 г. 2
Автор - снимка
Създател

Американският софтуерен концерн Microsoft напредва твърде бавно с разпространението на последната си операционна система  Windows 8.

„За първите шест месеца от пускането на Windows 8 са продадени 100 милиона лиценза за операционната система“, съобщи Тами Релър, директор по маркетинг и финанси на подразделението Microsoft Windows, цитиран от Ройтерс.

Темпът на продажбите съответства на този за предходните версии на системата. Така например през първата година след пускането на Windows 7 бяха продадени 240 млн. лиценза. 

Към януари 2013 г., тоест четири месеца след старта на Windows 8, са били продадени 60 млн. копия на системата. Повечето от тях са доставени с нови компютри, сочи статистиката.

По данни на IDC за първото тримесечие на 2013 г., доставките на РС в световен мащаб са намалели с 14% до 76, 3 млн. броя спрямо същия период на миналата година. Наблюдава се най-негативната динамика на РС пазара от 1994 г. насам.

Windows 8 е първата операционна система на Microsoft, предназначена предимно за сензорно управление, но тя не успя да улови навиците на потребителите и да направи пробив на пазара на таблети, доминиран от Apple Inc. и Samsung Electronics.

"Дали е идеален? Не. Има ли неща, които трябва да се променят? Абсолютно. Ние сме съвсем реалистично настроени за това какво трябва да се промени и ще го променим толкова бързо, колкото е възможно", казва Тами Релър.

Коментирайки трудностите, които много потребители отчитат с ползването на софтуера, тя казва: „Кривата на научаването (на урока) е определено истинска“. Затова се очаква „ключови аспекти“ на употребата на софтуера да бъдат променени с излизането на осъвременена версия на операционната система тази година, съобщава в интервю за FT Релър.

Редица борсови анализатори предупреждават, че една промяна на курса е признание за значим провал за изпълнителния директор на компанията Стив Балмър, който нарече излизането на Windows 8 през октомври „залагането на компанията на карта“. Всичко това се случва в момент, в който Microsoft се опитваше да намери отговор на успеха на iPad на Apple.

„Ужасяващо е такова нещо да се случи с флагманския ти продукт. Той (Балмър) ще понесе удара за това“, смята Марк Андерсън, независим технологичен анализатор, цитиран от Financial Times. „Но той е отговорен и за ренесанса вътре в компанията. Вътре върви едно повишаване на риска и на креативността, което се случи именно през последните две години“.

Aнализаторът на Envisioneering Ричард Дохърти добавя: „Това е точно като случая с New Coke, който издържа седем месеца на пазара – с тази разлика, че Coca-Cola се вслушаха в критиките“. Coca-Cola изостави продукта след само три месеца, след като посрещна истинска вълна от недоволство от потребителите.

Windows 8 бе амбициозен опит да се подобри персоналния компютър и да се пригоди за ерата на таблетите, като се премине към интерфейс за чувствителни на докосвания екрани, базиран на цветни „тухлички“, скривайки досегашния традиционен екран при стартиране.

Комбинацията на софтуер за персонални компютри с такъв за таблети обаче бе силно критикувана от анализаторите, а мнозина от тях заявиха, че именно на провала на операционната система се дължи и сривът в продажбите на персонални компютри в последните месеци. Още преди излизането на операционната система изпълнителният директор на Apple Тим Кук заяви, че Windows 8 ще е комбиниране на тостер с хладилник, нещо, което макар и технически осъществимо, „е слабо вероятно да зарадва потребителя“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още