А1 България е записала ръст на финансовите си показатели през второто тримесечие на годината, показва новият отчет на телекомуникационния оператор.
Общите приходи на компанията са скочили с 19,5 на сто до 145,1 млн. евро, а печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 55,4 млн. евро, което означава, че се е увеличила с 15,2% спрямо същия период на 2020 г.
9,1% пък е ръстът на приходите от мобилни и фиксирани услуги, които са достигнали 108 млн. евро.
Таблица: А1 България
Приходите от услуги растат благодарение на „продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и при продажбите на устройства“, допълва компанията.
А1 България припомня, че през второто тримесечие на 2020 г. спечели търга за честотната лента в спектъра 3600 MHz, като до днес продължава с инвестициите в 5G оборудването си, за да изгради мрежата си от ново поколение с гигабитови скорости в повече от 75 града и курорта в България.
Това, както и новите мобилни планове на компанията са помогнали за постигането на добрите резултати в мобилния сегмент. По думите на А1 България се наблюдава по-голямо търсене на премиум мобилни планове и дигитални услуги. Благодарение на това през второто тримесечие е записан 8,2% ръст на приходите от мобилни услуги. Те са достигнали 71,9 млн. евро. Същевременно средният приход от абонат (APRU) се е увеличил с 9,8 на сто до 6,4 евро.
С 10,9% пък са нараснали приходите от фиксирани услуги до 36,1 млн. евро. В този сегмент попадат дигиталните ICT и IoT (интернет на нещата) решения, които предлага А1. Според телекома основна причина за този ръст са ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport, както и високоскоростният интернет.
Средният приход от фиксирана линия (ARPL) също продължава да се повишава (с 8%) до 14,5 евро.
Сегментът „Други приходи“ обаче бележи спад на годишна база, при това значителен – с 26,2% до 1,1 млн. евро спрямо 1,4 млн. евро година по-рано. Въпреки това показателят се повишава за първото полугодие – с 18,1%.
В рамките на първата половина на годината А1 България отчита 0,6% понижение на броя на клиентите на мобилни услуги. Същият спад има и за второто тримесечие на годишна база.
Най-значителен ръст на приходите (71,7%) през второто тримесечие има в сегмента с оборудването.
И през тази година А1 продължава да развива своите ICT решения, насочени към бизнеса. Тя наблюдава по-голямо търсене на решения за киберсигурност, ERP системи, както и на други дигитални решения.
Общите приходи на компанията майка на А1 България - A1 Telekom Austria Group, са нараснали с 6,4% през второто тримесечие. Ръстът на приходите от мобилни услуги на групата е 4,5%, като тя го отдава на силния ръст в Австрия, България, Хърватия и Сърбия, сочи финансовият отчет. EBITDA на групата също расте - с 8,1% през второто тримесечие.