fallback

Vivacom подсилва значително представянето на United Group

Българският оператор генерира 29% от приходите и 34% от печалбата на компанията

15:59 | 08.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През първото тримесечие на 2021 г. българският оператор Vivacom генерира 29% от приходите на United Group, следван от Telemach Словения с 14%, гръцкия Forthnet също с 14%, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и Telemach Черна гора са допринесли по по-малко от 5% от приходите на United Group.

Междувременно медийният клон на United Group United Media допринесе с 13% от общите приходи на концерна през тримесечието.

Най-голям принос за консолидираната EBITDA през тримесечието имат Vivacom (34%), SBB (17%), United Media (14%) и Telemach Словения (13%).

Приходите на компанията през първото тримесечие възлизат на 439,4 милиона евро, което е увеличение със 126,5% спрямо 194,0 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г., докато коригираната EBITDA се увеличава с 11,8%, от 84,6 милиона евро на 179,2 милиона евро. Капиталовите инвестиции през първото тримесечие възлизат на 91,3 млн.евро, което е с 57,9% повече спрямо 57,8 млн. евро, отчетени година по-рано.

През първото тримесечие на 2021 г. United Group представи и нова стратегия за Vivacom в България, която съдържа подновяване на бранда Vivacom и въвеждане на платформата на United Group – EON, една от най-популярните телевизионни и интернет платформи в региона.

Компанията също реализира придобивания в България в края на 2020 г. и началото на 2021 г., за да подсили бизнеса на United Media. Те включваха най-голямата медийна компания в страната – Nova Broadcasting Group и вестникарския бизнес “Вестник Телеграф“.

United Group отбелязва, че приходите през финансовата 2020 г. възлизат на 1,161 млрд. евро, или 56,5% повече от сумата от 741,8 милиона евро преди година. Коригираният EBITDA се е увеличил с 52,5% от 315,6 милиона евро на 481,3 милиона евро, а инвестициите нарастват с 57,3% от 197,2 милиона евро на 310,2 милиона евро за същия период.

Влизането на United Group в Хърватия, България и Гърция увеличи общия пазар, обслужван от компанията, до приблизително 40 милиона души. Проформа приходите значително са се увеличили, достигайки близо 2 милиарда евро годишно.

United Group ускорява разгръщането на 5G мобилни услуги в Югоизточна Европа, като инвестира 51,6 милиона евро за придобиване на нови честоти за Telemach Словения в търга за 5G в Словения и 2,3 милиона евро в българския 5G търг. И двата търга се състояха през април. В края на 2020 г. United Group навлезе и в електронната търговия със стартирането на платформата Shoppster.com в Сърбия и Словения. Чрез тази различна инициатива United Group се стреми допълнително да се възползва от уникалната си телеком и медийна екосистема и да създаде нови приходни линии в това бързо развиващо се и вълнуващо пространство.

„2020 г. беше една от най-трансформиращите години в нашата история, а 2021 г. изглежда също толкова важна. Положителните тенденции в оборота и EBITDA продължиха през цялата 2020 г. и 2021 г. Нашият стабилен растеж бе подкрепен от ключови придобивания, които откриха нови пазари за нас и които са в основата на продължителната лидерска позиция на United Group в региона като доставчик на телекомуникационни и медийни услуги. Виждаме значителни възможности за растеж на всеки нов пазар, както и полезни взаимодействия с останалата част от United Group“, коментира главният изпълнителен директор Виктория Боклаг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:27 | 14.09.22 г.
fallback