Vivacom обяви пускането на нова телевизионна услуга за българския пазар, наречена EON, както и възможности за обединяването ѝ с по-високи скорости на интернет – до 10 Gbps.
Платформата включва каталог от телевизионно съдържание с над 10 хиляди заглавия, които са преведени на български, като поддържа и гласово търсене.
В рамките на три пакета – Light, Full и Premium, компанията предлага достъп до над 200 канала и повече от 50 радиостанции. Освен това услугата е част от екосистемата на Android TV и дава възможност за сваляне на приложения. Подобно на познатите ни до този момент стрийминг услуги, EON дава опция за създаване на профили на отделните членове на семейството и съответно за персонализиране на изживяването.
EON се предлага със специален приемник – EON Smart Box, който потребителите да включат към телевизора си. В случай, че разполагат с умен телевизор, хардуерът е излишен, а платформата е достъпна през приложение. То може да се сваля и на мобилни устройства, така че потребителите да гледат откъдето пожелаят.
Освен приемника, в хардуерно отношение EON върви със собствено дистанционно. Включен е и детски режим, така че родителите да са спокойни, че децата им имат достъп само до подходящо за тях съдържание. В допълнение се предлага и детско дистанционно.
Платформата поддържа 4K резолюция и възможност за връщане на съдържание до една седмица назад.
От екипа на Vivacom твърдят, че платформата тепърва ще се развива и ще бъде допълвана.
От гледна точка на интернет предложенията, изпълнителният директор на Vivacom Атанас Добрев заяви, че в момента средната скорост на домашния интернет в страната е 50 Mbps. „С новата мрежа ние достигаме 200 пъти по-големи скорости“, обясни той.
Добрев припомни, че Vivacom пусна 10-гигабитовата си мрежа още през ноември 2020 г., а към нея са включени над 115 хил. домакинства в София, Варна, Бургас и Стара Загора. Планът на компанията е до края на тази година броят им да достигне над 300 хил., а през 2022 г. да премине границата от 500 хил. домакинства.
„До края на годината ще се развиваме в три посоки: ще продължим да инвестираме в разширяването на 10-гигабитовата ни мрежа, ще увеличаваме покритието и капацитета на 5G мрежата и ще интегрираме операторите, които сме закупили“, обясни още Добрев, визирайки придобитите по-рано тази година Net1 и ComNet Sofia.
След придобиването си от United Group Vivacom започна процес по ребрандиране, отказвайки се от досегашния си емблематичен оранжев цвят. По думите на Атанас Добрев в момента тече ребрандирането на магазините.