T-Mobile US заяви, че почти едногодишното ѝ сливане със Sprint ще натовари комбинираната компания с повече разходи тази година, тъй като нейните инженери пренасочват повече абонати към една единствена мрежа, пише Wall Street Journal.
Компанията, базирана в Белвю, Вашингтон, заяви, че ще похарчи между 2,5 млрд. и 3 млрд. долара преди данъци, свивайки броя на магазините, служители и мрежовата инфраструктура, които придоби от някогашния си конкурент. През миналата година компанията даде 1,9 млрд. долара подобни разходи.
Допълнителната тежест изтласка нетната печалба на T-Mobile за четвъртото тримесечие до 750 млн. долара, или 60 цента на акция, в сравнение със сумата от 751 млн. долара, или 87 цента на акция, година по-рано. Резултатите за последното тримесечие включват 686 млн. долара разходи по сливането. Приходите са скочили до 20,3 млрд. долара от 11,9 млрд. долара преди година, преди компанията да погълне Sprint.
T-Mobile финализира покупката на Sprint миналата година след двугодишна правна кампания, която достигна пика си в решение на федерален съд в нейна полза.
Сливането остави Съединените щати с три основни телекома, които прекараха последната година в битка помежду си за нови клиенти. През януари T-Mobile отчете нетен ръст от 824 хил. абонаментни връзки за четвъртото тримесечие. Конкурентът AT&T заяви, че е добавил 800 хил. такива абонати. Verizon пък отчете повишение от 279 хил.
Телекомът заяви, че е постигнал още по-голям напредък в интегрирането на потребителската база на Sprint, като 25% от трафика от абонатите на договор към Sprint вече са прехвърлени към системите на T-Mobile, което означава около 4 млн. души.
Директорите твърдят, че допълнителните разходи за обединяването на двете компании под един покрив ще бъдат покрити от бъдещите икономии на разходи, тъй като ще се постигне една по-опростена организация.