fallback

T-Mobile US и Sprint приключиха сливането си

Сливането създава мощен играч на американския мобилен пазар. Обединената компания, има пазарна капитализация от около 110 млрд. долара

09:03 | 02.04.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След повече от две години Deutsche Telekom постигна най-голямата си победа в САЩ. Сливането на мобилното ѝ дъщерно дружество T-Mobile US с конкурента Sprint бе подпечатано в сряда.

„Последните стъпки бяха всичко друго, но не и лесни“, заяви директорът на Deutsche Telekom Тимотей Хьотгес пред Handelsblatt. Поради избухването на коронавируса и многобройните ограничения за пътуване преговорите за последните подробности са се осъществили чрез видеоконферентни връзки, но в крайна сметка е постигнато съгласие.

Сливането създава мощен играч на американския мобилен пазар. T-Mobile, както трябва да се нарича обединената компания, има пазарна капитализация от около 110 милиарда долара. В края на 2019 г. двете компании имаха общо 140 милиона клиенти и приходи от продажби за почти 80 милиарда долара.

За германската компания обаче са особено ценни мобилните радиочестоти, които притежава Sprint. С един удар комбинираната компания вече разполага с честотен спектър, който е около два пъти по-голям от този на конкурентите AT&T и Verizon. Повече спектър означава, че съществуващите кули с клетки могат да осигурят по-добра производителност. T-Mobile също така има достъп до местоположенията на клетките на Sprint. По-високата плътност на клетките е особено важна за следващия 5G стандарт за мобилни комуникации, който T-Mobile ще пусне като първи щатски оператор в цялата страна.

В миналото анализаторите многократно са изразявали опасения, че Sprint може да е надписал броя им и да е преувеличил размера на своите клиенти и бизнес. На пресконференцията на германската компания в средата на февруари финансовият ѝ директор Кристиан Илек призна, че концернът от Dax няма да получи всички подробности за бизнеса на Sprint, докато сливането не приключи.

Достъпът до спектъра и местоположенията на клетките на Sprint обаче е сигурен. И най-вече той подхранва очакваните синергии за 43 млрд. долара след приспадане на разходите, които Deutsche Telekom очаква.

Преди две години ръководството на германската компания беше обсъдило детайлите на сделката със собственика на Sprint Softbank. Но оттогава се случиха много неща. T-Mobile успя да добави повече от един милион нови клиенти на всяко тримесечие. Sprint, от друга страна, изпадна в нови трудности.

Главният преговарящ на Deutsche Telekom и член на борда Торстен Лангхайм използва ситуацията, за да подобри условията за сливането с около пет милиарда долара в последния момент. Softbank е под натиск поради редица трудни инвестиции - включително провала на IPO-то на компанията за споделено офис пространство WeWork.

Сега германската компания иска да напредне в Съединените щати. „Можем да станем номер едно на пазара", каза Хьотгес. Досега T-Mobile бе на трето място по пазарен дял в САЩ. Сега обединената компания догонва лидерите в индустрията AT&T и Verizon.

Малко след обявяването на сливането германският концерн получи важно одобрение. Съдебното потвърждение на решението на антитръстовия орган, така нареченият „Закон за Туни“, беше дадено. Това е закон, който изисква съдът да одобрява решения на органа за конкуренцията към Министерството на правосъдието.

С получаването на съгласието обаче все още оставаха няколко пречки за компанията. Калифорнийската комисия за комунални услуги (California Public Utilities Commission, CPUC), условно одобри сливането. Все още няма споразумение и с щатския орган.

Въпреки това ръководството на германската компания реши да завърши сливането така или иначе. „Получихме всички важни разрешителни - включително от щата Калифорния", каза Хьотгес. Той бе сигурен, че ще получи и споразумение с CPUC. Но е било взето решение да не се спира приключването на сливането заради преговорите.

CPUC публикува на 11 март при какви условия ще даде одобрение за сливането. Официално трябва да изминат 30 дни, преди страните да изразят мнението си. Едва тогава петчленна комисия ще вземе окончателното решение.

CPUC обвърза одобрението си с условия като минимално покритие и минимални скорости, но също така и готовност в случай на бедствия. Тези условия са постижими за Sprint и T-Mobile, но скъпи.

Сливането се случва в момент, в който короннакризата засенчва всичко и в Съединените щати. Първоначално T-Mobile планираше да замени табелите на магазините на Sprint със собствените си пурпурни табели T-Mobile навсякъде в деня на споразумението. Но сега почти всички магазини са затворени.

В момента повечето хора в САЩ са вкъщи и четирите мобилни оператора до този момент се конкурират взаимно с акции, които да помогнат на американците да поддържат връзка. Те предлагат неограничен обем данни за повечето договори. T-Mobile също така пусна евтина оферта от 15 долара и предоставя безплатно YouTube Premium на клиентите.

Напускащият компанията изпълнителен директор Джон Легаре се оттегли в домашния си офис с пурпурен цвят, отбелязва Световния ден на лекарите и призовава хората да останат у дома. Той накара T-Mobile да дарява за благотворителни организации като "Feeding America", която снабдява хората с храна. В неделя беше последното му готварско шоу, поточното видео SlowCooking.

От гледна точка на T-Mobile ефектите от пандемията са едновременно риск и възможност. Първоначално обединената компания вероятно ще бъде засегната от множество неизпълнени задължения от страна на своите клиенти. T-Mobile - но също и Sprint - многократно са отправяли оферти, насочени към клиенти с по-малък бюджет. Ето защо ефектите от кризата чрез анулиране на договори могат да бъдат по-големи, отколкото при AT&T и Verizon.

Фактът, че магазините на телекомуникационните компании са затворени, също така означава, че на по-малко клиенти ще бъде позволено да променят тарифите си. Напливът на клиентите на Sprint, които искат бързо да узнаят подробности за промяната, вече ще бъде по-малък. Освен това се забавя краткосрочната миграция към AT&T или Verizon. T-Mobile ще а разполага с повече време, за да гарантира, че сливането ще претече възможно най-гладко за своите клиенти.

Със сливането германската компания ще трябва да реорганизира дълга в Съединените щати. Комбинираната компания отговаря за задълженията на Sprint. В същото време изпълнителният директор Хьотгес си постави за цел американският бизнес да финансира сам себе си. T-Mobile ще върне общо 14 милиарда долара на германската компания, осем милиарда от които директно. Дългът в Съединените щати ще се поеме чрез мостово финансиране от банков консорциум за срок до две години.

P { margin-bottom: 0.08in }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:34 | 13.09.22 г.
fallback