Американският телеком Sprint обяви, че е загубил по-малко от очакваното месечни абонати на договор през третото тримесечие, благодарение на по-евтините планове преди сливането с по-големия конкурент T-Mobile US, предава Ройтерс.
Инвеститорите следят броя на абонатите на договор, които плащат месечна такса, защото те са склонни да останат по-дълго с оператора и носят по-голяма печалба от тези на предплатени услуги.
Компанията твърди, че е загубила 115 хил. абонати на договор през тримесечието, което приключи на 31 декември. Анализаторите очакваха нетна загуба на 160 хил. абонати според FactSet.
Sprint е четвъртият по големина телеком в Съединените щати по брой абонати. В момента компанията е изправена пред голямо дело, свързано с предложеното сливане с T-Mobile US за 26 млрд. долара.
T-Mobile и Sprint твърдят, че обединяването им няма да доведе до по-високи цени за потребителите, а ще позволи на новата компания да се конкурира успешно с доминиращите играчи Verizon Communications и AT&T.
Миналата година Sprint съсредоточи усилията си в агресивното налагане на 5G в девет големи града в САЩ. Компанията не е обявявала скорошни планове за експанзия, тъй като се надява да затвърди сделката с T-Mobile и да използва комбинираното влияние в тази посока.
Нетната загуба на компанията е спаднала до 120 млн. долара през тримесечието, спрямо 141 млн. долара година по-рано.
Sprint отчете коригирана загуба от 8 цента на акция, с което не успя да изпълни очакванията на анализаторите за загуба на 5 цента на акция, сочат данни на Refinitiv.
Общите нетни оперативни приходи са се свили с 6,1 на сто до 8,08 млрд. долара, оказвайки се под прогнозата за 8,22 млрд. долара.
Книжата на компанията записаха 1,24% спад на цената до 4,78 долара по време на ранната търговия на борсата в Ню Йорк.