Пазарният дял на най-големият производител на смартфони в света Samsung се свива през третото тримесечие на тази година до 21,8%, спрямо периода април-юни, когато делът на южнокорейската компания достига 22,7%, сочат данни на Statista.
По този начин Samsung регистрира второ поредно тримесечие на спад за сметка на конкуренти като Huawei и Apple. Китайското телекомуникационно дружество се възстановява леко след спада през второто тримесечие, като пазарният му дял се покачва от 17,6% до 18,6 на сто. Делът на американският технологичен гигант Apple при продажбите на смартфони също се увеличава от 10,1% за периода април-юни до 13% през третото тримесечие
През 2018 г. Samsung регистрира 292 млн. продадени смартфона по света. Това е с около 25 млн. броя по-малко в сравнение с продадените през 2017 г. 317,7 млн. броя.
Интересно е да се отбележи, че от четвъртото тримесечие на 2009 г. до третото на 2019 г. пазарният дял на южнокорейската корпорация е нараснал от 3,3% до 21,8 на сто, докато този на Apple се е свил от 16,1% до 13 на сто. Най-съществен спад отбелязва Nokia – през 2009 г. нейният дял достига 38,6% от пазара на смартфони, докато към края на второто тримесечие на 2019 г. той е едва 1,3%.