Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри нарушения след разследването срещу "А1 България" ЕАД. Това става ясно от сайта на регулатора. Антимонополният орган започна в началото на юли открито производство и се самосезираза евентуално извършено нарушение по глава седма от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) и нарушения, засягащи заблуждаваща или сравнителна реклама, имитация, увреждане на доброто име на конкуренти и нелоялното привличане на клиенти, както и злоупотреба с по-силна позиция при договаряне.
По-конкретно в сигналите се посочва, че потребителите ползват услугите на А1 – пряко или чрез платформения оператор Булсатком, като са избрали различни пакети, един от които „Мтел Микс 75XL“. Повечето от сигналоподателите сочат, че първоначално са заплатили пакет от телевизионни канали “Mtel Sport” 1 и 2 (преименувани впоследствие на „Max Sport“ 1 и 2) с мотивите, че са били повлияни от реклама на същите, която е твърдяла, че ще излъчват Ла Лига (испанско първенство), Серия А (италианско първенство) и Шампионска Лига (европейски клубен футболен турнир). Според потребителите тези футболни първенства първоначално са излъчвани по двата пилотни канала „Mtel Sport“ 1 и 2 (преименувани на „Max Sport“ 1 и 2).
След стартиране на излъчването на допълнителните спортни канали „Max Sport“ 3 и 4, първенствата, заради които потребителите първоначално са решили да стават абонати и които ги интересуват, са били преместени на тези канали („Max Sport“ 3 и 4). При контакт с А1 и кабелния оператор сигналоподателите са били съветвани да заплатят допълнителен пакет, съдържащ новите програми „Max Sport“ 3 и 4, за да могат да гледат интересуващите ги първенства. Потребителите считат, че са подведени от информацията, представена от А 1 (включително рекламните съобщения за новите спортни канали на дружеството), посочващи като част от програмата на „Маx Sport“ 1 и 2 футболните първенства Ла лига, Серия А и Шампионска Лига. Посочва се, че след изтичане на определен период от време, в който потребителите са гледали тези канали, от същите е премахнато спортното съдържание на трите първенства, което първоначално ги е мотивирало да станат абонати, и това съдържание е преместено към нови канали и включено в нови, платени пакети. По този начин потребителите считат, че са били въведени в заблуждение относно съдържанието на телевизионните канали, което е станало обект на последващи съществени промени без тяхно знание и съгласие.
Телевизионните програми „Маx Sport“ 1, 2, 3 и 4 се предлагат поетапно от „А1 България“ ЕАД от 14.01.2017 г.
В началото каналите Max Sport 1 и 2 струват 2,99 лв. на месец с двугодишен договор и 5,99 лв. на месец с безсрочен договор в пакет двата. В края на 2018 г. на пазара се появява и Max Sport 3, който влиза в по-големия пакет Max Sport Plus заедно с другите спортни канали на цени от 3,99 (за двугодишен договор) и 7,99 лв. (за безсрочен) на месец. В началото на тази година пък се появява и Max Sport 4 с първоначална цена 4,99 и 7,99 лв. на месец в зависимост от вида договор. Малко след това обаче цените се повишават до 5,99 лв. и 9,99 лв.
В крайна сметка „Max Sport 2“ се развива като канал, излъчващ баскетбол, лека атлетика, бойни серии и хокей. По „Max Sport 1“ след включването на каналите „Max Sport“ 3 и 4 излъчването на футболно съдържание е изцяло преустановено, става ясно от документацията на сайта на КЗК.
Оттам става ясно още, че съгласно Общите условия за взаимоотношенията между „А 1 България“ ЕАД и потребителите на услугата „Цифрова телевизия“17, дружеството има право да прави промени в обхвата на предоставяните услуги, броя и вида на излъчваните програми, структурата на пакетите с канали и разположението им в пакетите. Доколкото Общите условия са предоставят на вниманието и знанието на потребителите, същите следва да са считат за уведомени, че телевизионният оператор може да извършва подобни промени.
Според регулатора при промотиране и предлагане на телевизионните програми „Маx Sport“1, „Маx Sport“ 2, „Маx Sport“ 3 и „Маx Sport“4 ответното от А1 са действали в рамките на добросъвестната търговска практика, давайки възможност на своите абонати да бъдат информирани коректно, за да може те да направят самостоятелно своя избор.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София област в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.