fallback

Печалбата на А1 България расте с 9,3% през второто тримесечие

Данните са на годишна база и показват 4% ръст на общите приходи

15:30 | 17.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Българската телекомуникационна компания A1 обяви, че е генерирала 9,3% ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) на годишна база. Така за периода сумата е нараснала от 41,2 млн. евро до 45,1 млн. евро, съобщават от оператора.

При общите приходи ръстът е с 4 на сто на тримесечна база и сумата е достигнала 115,4 млн. евро.

От тях най-значителен е делът на приходите от услуги – 93,4 млн. евро. Те са записали скок със 7,5% спрямо година по-рано.

Приходите от мобилни услуги са се увеличили с 4,6% спрямо същото тримесечие на 2018 г. - от 61,6 млн. евро до 64,5 млн. евро. Според А1 причина за това са по-големият брой на бизнес абонатите и усилията за запазване на клиентите чрез специални пакетни оферти.

Най-голям е ръстът на приходите от фиксирани услуги (14,4%), които са достигнали 28,9 млн. евро спрямо 25,3 млн. евро година по-рано. От компанията посочват, че това се дължи на големия брой ИКТ проекти за бизнес клиенти, на откриването на нов център за данни на А1 в София, както и на реализирането на проекти в сферата на интернет на нещата за компании и за общини в страната.

С цели 49% е спадът в секцията „Други приходи“ от отчета на компанията. През същото тримесечие на 2018 г. те са били 2,5 млн. евро, а сега са 1,3 млн. евро.

При приходите от оборудване пък се наблюдава спад от 4 на сто до 20,7 млн. евро.

Средният приход от фиксирана линия (ARPL) се е увеличил с 5,3% на годишна база до 13,2 евро, а средният приход от абонат (ARPU) – с 8,2% до 5,6 евро.

Според отчета на компанията броят на клиентите на фиксираните услуги се увеличава с 2,5% до 1 040 500. Потребителите на мобилните услуги обаче бележат 3,4% спад до 3 836 800.

Данни за първата половина на 2019 г.

Същите тенденции се наблюдават и в резултатите на A1 за първото полугодие. За този период приходите са се увеличили с 3,9% до 226,5 млн. евро, като на приходите от услуги се пада 7% ръст. Секцията „Други приходи“ потъва с цели 28,5%.

А1 може да се похвали с 13,9% ръст на приходите от фиксирани услуги за периода на годишна база, като твърди, че резултатът е благодарение на персонализираните корпоративни решения и допълнителното ексклузивно спортно съдържание.

Телекомът посочва още, че разходите за първата половина на 2019 г. са се свили заради по-малките разходи за оборудване, устройства и реклама. Това е помогнало да се компенсират по-големите инвестиции в персонал и телевизионно съдържание. EBITDA за първото полугодие е скочила с 13,3% до 87,9 млн. евро.

Припомняме, че в началото на месеца A1 обяви, че е получила допълнителни честоти за тестове на 5G услугите. Те са в диапазона 3440-3540 Mhz. Освен това компанията представи и по думите ѝ „първата работеща базова станция“ за 5G у нас.

Резултати на групата

За второто тримесечие A1 Telekom Austria Group, от която е част А1 България, отчита 2,6% ръст на приходите от услуги на всички пазари. Приходите от мобилни услуги остават стабилни или записват скок на всички пазари без Словения. EBITDA расте с 2,7% заради по-високите приходи от услуги, посочва в прессъобщение компанията. 

Групата потвърди прогнозата си за около 2% ръст на годишните приходи. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:08 | 12.09.22 г.
fallback