fallback

Избор и смяна на пенсионен фонд в България вече може да се правят дигитално и от телефона

ПОД-Бъдеще първа в сектора интегрира технологията Evrotrust и дигитализира обслужването на осигурените лица с обновено мобилно приложение и дигитална платформа

11:57 | 20.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Осигурените лица вече могат да изберат или да променят фонда си за допълнително задължително пенсионно осигуряване през своето смарт устройство. Това е възможно, след като „най-динамично развиващото се пенсионно дружество за 2018 г.“ - „ПОД -Бъдеще“ АД, в което се осигуряват повече от 226 хил. души (по данни на КФН към 31.03.2019 г.), стана първата пенсионна компания в България, интегрирала успешно мобилното приложение за е-идентификация и е-подпис – Evrotrust. Тази интеграция е част от обновеното мобилно приложение „ПОД-Бъдеще“.  Дружеството  се е погрижило и за своите осигурителни посредници, за които е създадена уеб платформа, през която осигурените лица могат да бъдат обслужвани онлайн.  

Обновеното мобилно приложение на „ПОД-Бъдеще“ може да бъде свалено от Google Play или App Store на всяко смарт устройство с операционна система iOS и Android. От него могат да се възползват всички български граждани, които се осигуряват. Приложението Evrotrust може да бъде изтеглено безплатно от физически лица с устройства, работещи с iOS и Android.

Evrotrust е с високо ниво на сигурност и защита, което минимизира възможните рискове за сигурността на личните данни. Приложението позволява на осигуреното лице да избере управляван от „ПОД-Бъдеще“ фонд за допълнително задължително пенсионно осигуряване директно от смарт устройството си или с помощта на осигурителен посредник чрез създадената уеб платформа. С новата технология не е необходимо посещение в офис на пенсионната компания и полагане на ръчен подпис при избора на фонд.

Evrotrust позволява идентификация и подписване от разстояние на всички документи в процедурите. Електронният подпис на Evrotrust е напълно законен и равностоен на собственоръчно поставен подпис на хартия. Приложението отговаря на стандартите за информационна сигурност. Evrotrust използва автоматизирано разпознаване чрез технология за 3D биометрия на лицето през камерата на телефона и чрез документа за самоличност.

Андрей Шотов, изпълнителен директор на „ПОД-Бъдеще“:

„Промяната в навиците на хората и стремежът им да управляват и улесняват живота си с помощта на достъпните в телефона им ресурси е мотивът, който ни подтикна първи на пазара да предложим на осигуряващите се за пенсия дигитална възможност за избор на пенсионния им фонд. Ще продължим да дигитализираме процеси в компанията. Целта ни е да бъдем предпочитаната от новото поколение пенсионна компания."

Росен Даскалов, директор продажби и дигитално развитие на „ПОД-Бъдеще“:

„Резултатът от дигитализацията на процесите в пенсионната ни компания и сътрудничеството ни с Evrotrust, тази по същество дигитална еволюция, дава заявка за промяна на начина, по който се гледа на пенсионното осигуряване в България. Вярваме, че с проникването на дигиталните ресурси в сектора, за което ПОД-Бъдеще допринася много с проектите си, хората ще започнат да се интересуват много повече от спестяванията си за пенсия и ще правят активен избор къде да се осигуряват и кой да управлява спестяванията им.“

Теодора Герджикова, мениджър дигитални проекти на „ПОД-Бъдеще“:    

„С интеграцията на Evrotrust, обновеното ни мобилно приложение и дигиталната платформа за осигурителните ни посредници, ние дигитализираме каналите ни за взаимодействие с осигурените лица, като предлагаме продукти, които са лесни за използване, интуитивни и работят в реално време. С тези инструменти клиентите могат да избират своя пенсионен фонд и да проследяват вноските си за пенсия по всяко време и навсякъде чрез устройството, което използват най-много в ежедневието си - смартфона."

Георги Димитров, член на съвета на директорите на Evrotrust:

„ПОД-Бъдеще” е първата компания от сектора, която подкрепи Evrotrust. Важно е големите и консервативни индустрии като пенсионната да работят за въвеждането на новите технологии. Това е услуга, достъпна по всяко време, от всяко място, само през мобилния телефон. Ако се замислите за времето, което човек трябва да отдели - да вземе тролей или да шофира до физически офис, то не е никак малко. Решението, което сме предложили, позволява електронна идентификация от разстояние. Тя е напълно сигурна, съобразена с всички стандарти за защита на личните данни, за да сме спокойни, че няма да има злоупотреби.”

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:58 | 12.09.22 г.
fallback